login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Meerdere WHERE 1 kolom (Opgelost)

Offline paultrd - 23/08/2012 20:41
Avatar van paultrdNieuw lid Hallo,

Ik zit met een gecompliceerde SQL-vraag. Ik hoop dat er iemand mij kan helpen. Mijn situatie; Ik ben bezig met het ophalen van gegevens uit mijn SQL-database van Magento. De titels van de producten kan ik ophalen door volgende SQL-query uit te voeren:

  1. SELECT * FROM mage_catalog_product_entity_varchar WHERE mage_catalog_product_entity_varchar.attribute_id='60'


Nu kan ik ook productattributen verkrijgen mocht ik volgende query uitvoeren

  1. SELECT * FROM mage_catalog_product_entity_varchar WHERE mage_catalog_product_entity_varchar.attribute_id='142'


Helaas laat MySQL mij niet toe om 2 keer een WHERE te doen in dezelfde kolom. Ik heb al vanalles geprobeerd met aliassen e.d. maar ik krijg steeds errors.

Iemand een idee?

Grt Paul

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Filip - 23/08/2012 20:50
Avatar van Filip IRC guru Het kan natuurlijk handig zijn dat je de fout even meegeeft..

Ik zie dat de queries exact hetzelfde zijn buiten de id nummer, om dat in 1 query te zetten zou je hetvolgende kunnen doen:

  1. SELECT * FROM mage_catalog_product_entity_varchar WHERE mage_catalog_product_entity_varchar.attribute_id='142' OR mage_catalog_product_entity_varchar.attribute_id='60'
Offline paultrd - 23/08/2012 21:15
Avatar van paultrd Nieuw lid Ok, maar hoe maak ik onderscheid bij het echo'en?

Ik geef al mijn gegevens weer in een HTML-tabel. Daar doe ik <?php echo $row["value"]; ?> Eigenlijk zou ik <?php echo $row["titel"]; ?> en <?php echo $row["atribuut"]; ?> willen kunnen gebruiken. Ik zal de error zo meteen toevoegen.
Offline larssy1 - 23/08/2012 21:37
Avatar van larssy1 MySQL beginner
paultrd schreef:
Ok, maar hoe maak ik onderscheid bij het echo'en?

Ik geef al mijn gegevens weer in een HTML-tabel. Daar doe ik <?php echo $row["value"]; ?> Eigenlijk zou ik <?php echo $row["titel"]; ?> en <?php echo $row["atribuut"]; ?> willen kunnen gebruiken. Ik zal de error zo meteen toevoegen.


Er zijn verschillende manieren hier mogelijk.. een group by in de sql query, of je zou deze code kunnen gebruiken.. (gevonden op internet)

  1. $groups = array();
  2. foreach ($data as $item) {
  3. $key = $item['key_to_group'];
  4. if (!isset($groups[$key])) {
  5. $groups[$key] = array(
  6. 'items' => array($item),
  7. 'count' => 1,
  8. );
  9. } else {
  10. $groups[$key]['items'][] = $item;
  11. $groups[$key]['count'] += 1;
  12. }
  13. }
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.178s