login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Een paar vragen over PhpMyAdmin e

Offline Derk123 - 19/08/2012 22:40
Avatar van Derk123Lid In mijn PhpmyAdmin heb ik onder de database mysql verschillende tabellen waaronder “user”.
In deze tabel heb ik het volgende gebruikers:
Gebruiker 1
Gebruikersnaam: Test1 (was “root” en ik hem tijdelijk in Test1 veranderd).
ww is: test123 (niet echt, maar een voorbeeld)
Host: localhost

Gebruiker 2:
Gebruikersnaam : root
ww: (geen wachtwoord)
host: 127.0.0.1

Gebruiker 3
Gebruikersnaam: (geen naam)
Ww: (geen wachtwoord)
Host: localhost

Gebruiker4
Gebruikersnaam: pma
Ww: (geen wachtwoord)
Host: localhost

Mijn vragen zijn:
1. In XAMPP staat dat root (gebruiker2) mijn user-admin is. Hoe zorg ik dat gebruiker1 de admin wordt en dat root een gewoon user is en eventueel helemaal verwijderen.
2. Zonder gebruikersnaam en wachtwoord kan ik nergens inloggen, zie gebruiker3. Is het verstandig om gebruiker3 te verwijderen, of wordt hij ergens anders gebruikt?
3. In mijn phmMyAdmin/config.inc.php heb ik het volgende code:


/* Authentication type and info */
$cfg['Servers'][$i]['auth_type'] = 'cookie'; // Authentication method (config, http or cookie based)
$cfg['Servers'][$i]['user'] = 'root';
$cfg['Servers'][$i]['password'] = 'ditIsEenTest';
$cfg['Servers'][$i]['extension'] = 'mysql';
$cfg['Servers'][$i]['AllowNoPassword'] = true;

De gebruikersnaam en het wachtwoord hierboven heb ik ooit aangemaakt naar aanleiding van tips die ik op het internet heb gevonden. Voor zover ik weet, gebruik ik deze gebruikersnaam en wachtwoord nergens. Waarvoor staat ze in de file?

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline larssy1 - 20/08/2012 08:29
Avatar van larssy1 MySQL beginner 1. http://farsim.w...n-in-xampp/
2. Hij is niet je default, je kunt proberen hem er tijdelijk uit te commenten en dan te kijken of je xampp nog naar behoren werkt..
3. Dit zouden je default credentials moeten zijn.
Offline Derk123 - 20/08/2012 16:49
Avatar van Derk123 Lid Bedankt voor je reactie.
1. en 3: In de DB heb ik gebruiker root zonder wachtwoord en in config.inc.php heb ik gebruiker root met een wachtwoord. Dit zijn twee verschillende gebruikers.
De gebruiker root zonder wachtwoord (zit alleen in de DB) is blijkbaar mijn admin-user. De gebruiker root met wachtwoord in config.inc.php is wellicht overbodig, omdat ik nergens kan inloggen met zijn gegevens. De info in je link hierboven kloppen misschien niet, omdat ik nergens kan inloggen met zijn gegevens zoals ik zei.


2. Deze gebruiker staat volgens mij alleen in de database.Ik kan hem niet commenteren, maar wel verwijderen uit de DB.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.178s