login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

title tag vanuit database (Opgelost)

Offline SimonDW - 09/08/2012 22:58
Avatar van SimonDWNieuw lid Om mijn website een beetje zoekmachine vriendelijk te maken, ben ik op zoek naar een oplossing voor de title-tag.

In mijn 2 tabellen wil ik een veld bijmaken 'title', dit veld moet worden uitgelezen tussen de <title></title> tag.

Afhankelijk van de opgeroepen pagina komt de informatie ofwel uit tabel 1 of tabel 2, maar dit krijg ik niet werkend. Kan iemand me op weg helpen?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Pieter - 10/08/2012 08:01
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Je hebt dus 2 verschillende title templates, of zijn het enkel 2 verschillende pagina's? Dan kan een simpele if else het doen.
Offline larssy1 - 10/08/2012 08:19
Avatar van larssy1 MySQL beginner Wat krijg je niet werkend?

Het uitlezen van het title veld, of het bepalen op welke pagina je zit en die specifieke tabel gebruiken?
Offline SimonDW - 10/08/2012 09:31
Avatar van SimonDW Nieuw lid Er zijn 2 verschillende title templates.

Template 1 zou moeten opgeroepen worden als de pagina waarde X heeft, template 2 zou moeten opgeroepen worden als de pagina waarde Y heeft.

Nu heb ik al gemerkt dat sommige websites hun title niet bovenaan zetten, maar het volgende doen <meta name="title" content="HIER DE TITELOMSCHRIJVING" />

Is dit ook 'n goede oplossing?
Offline larssy1 - 10/08/2012 09:35
Avatar van larssy1 MySQL beginner [url]http://www.webmarketingnow.com/tips/meta-title.html/[/url]

Ik zeg dat t geen goede oplossing is.. Waarop controleer jij de waares? Haal je de pagina's uit de database? waarom zou je de meta tag willen gebruiken?
Offline vinTage - 10/08/2012 10:04
Avatar van vinTage Nieuw lid Hoe bepaal je welke 'template' er is, heeft een van de templates een andere naam oid ?
  1. <title><?php echo $_SERVER['SCRIPT_NAME'] == '/index.php' ? 'de homepage' : 'een andere pagina'?></title>
Offline SimonDW - 10/08/2012 10:05
Avatar van SimonDW Nieuw lid In mijn database zou ik nu een veld voorzien 'title', deze info zou de <title> van de site moeten worden.

Enige probleem is dat ik 2 tabellen heb en afhankelijk van de pagina die opgeroepen wordt zou voor pagina X de info uit tabel X gelezen moeten worden en voor pagina Y de info uit tabel Y
Offline vinTage - 10/08/2012 10:26
Avatar van vinTage Nieuw lid Het enige wat je dan moet 'kunnen' is bepalen of page x of y in beeld is, dat kun je bijvoorbeeld doen met script_name zoals in mn vorige post.

ipv een static title haal je gewoon het resultaat op uit je database.

$title = mysql_result(mysql_query('select title from blaat where pagina = "x"'), 0)
Bedankt door: SimonDW
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.181s