login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Webhosting

Offline Raymakers - 24/05/2012 17:05
Avatar van RaymakersLid Beste Sidemastertjes,

Ik ben een beginnende webmaster en weet niet goed welke webhosting ik moet kiezen. Het budget is ongeveer 50 euro in de maand. Bijkomende vraag: Wordpress lijkt me wel een goeie start. Maar dit is vooral bedoeld voor blogs. Dat heb ik niet echt nodig. Is Jooma dan beter? Of misschien Drupal? Ik wil namelijk voor een sportclub een site op poten zetten. Graag jullie reacties! Alvast bedankt!

Mvg
Het groentje  

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 24/05/2012 17:14
Avatar van vinTage Nieuw lid 50 euro in de maand..., daarvoor heb je wel 30 tot 40 webhosts 

Misschien is het beter dat je je eerst verdiept in wat je site allemaal moet kunnen, om daarna een keuze voor 'cms' te bepalen?

Offline Pieter - 24/05/2012 18:55
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Als starter zou ik kiezen voor WordPress. Het is al lang niet meer bedoeld als blog alleen. Drupal is al wat omslachtiger om mee van slag te gaan, maar wel iets beter voor "grotere" en complexere sites.
Joomla! is niet aan te raden: groot, log en ongebruiksvriendelijk.

Qua hosting kan je als starter best een accountje nemen bij Versio of dergelijke, dan leer je meteen snel hoe het gaat. Hou die overige 45 eur maar in je zak om eens te gaan eten elke maand.
Offline Aar - 24/05/2012 23:30
Avatar van Aar PHP interesse Versio kan ik best afraden, die gooien de server behoorlijk overvol waardoor er vele kans is op downtime. Ze waren ook lekker in de publiciteit door eigen rechtertje spelen....

Ik zou eerder voor Deziweb kiezen, daar heb ik goede ervaringen mee.
Offline icemar - 25/05/2012 06:33
Avatar van icemar Lid Ik heb met diverse webhosting partijen gewerkt deze heb ik goede ervaringen mee.
http://www.123-webhost.nl/
http://www.1-eurohost.com/
http://www.hosting2go.nl/

Verschil zit het bij deze in de prijs en wat je er voor krijgt qua serive zijn ze alle 3 goed.
Offline Pieter - 25/05/2012 07:33
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
@Aar, ik heb 4 jaar bij Deziweb gezeten, zelfs met Reseller hosting en meer. Ze hebben ongelooflijke downtimes gekend het afgelopen jaar (daarvoor was wel ok) en boden op dat moment nul support of communicatie. Jammer, want dat krijg je niet uitgelegd aan klanten. Zou ik echt niet meer aanraden. Geen antwoord op tickets, Twitter of hun eigen klantenforum. Verschillende keer meer dan 12uur downtime. Niet bereikbaar zonder enige boodschap.

Van Versio zou ik dan ook niet het goedkoopste pakket kiezen, maar eerder een specialer pakket, vb. de 100% online, daar wordt er minder overselling (max 5 domeinnamen) gedaan en zit je nog steeds goedkoop (op super servers). Het blijft natuurlijk een goedkope host, maar die vind ik beter om te starten.

Je kan natuurlijk meteen een betere kwaliteitshost kiezen, zoals Vircon (NL) of Nucleus (BE), waar je wel wat meer van service, veiligheid en uptime mag verwachten, maar die keuze is persoonlijk. Raymakers portefeuille kan dit ook betalen.  
Offline Martijn - 25/05/2012 09:57
Avatar van Martijn Crew PHP Zelf vond ik hosting2go wel aardig, maar beperkt. Webreus.nl geeft je technisch meer vrijheid. Staat allemaal wat meer open betreft functies, je mag nog aardig wat via php.ini doen, en kost 10€ per jaar
Offline christophe195 - 01/06/2012 22:52
Avatar van christophe195 Lid one.com is ook redelijk goed,
redelijk goedkoop en je hebt er redelijk wat voor.
Offline Aar - 02/06/2012 00:37
Avatar van Aar PHP interesse One.com is best belabberd. Een klant had een softwarepakket welke encoded was.
One.com bood er geen ondersteuning voor....


Zend Optimizer installeren is niet zo heel lastig, en tegenwoordig haast standaard.
Sneu....
Offline Pieter - 02/06/2012 08:14
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
One.com heeft gigantisch trage database servers. Voor een statische site is het ok, maar vanaf je een dynamische site hebt met een treffelijke mysql database en wat bezoekers, is het vloeken geblazen.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s