login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Pagina genereren bij registratie

Offline Wapsie - 14/05/2012 11:56
Avatar van WapsieLid Hallo,
Ik heb heel lang gezocht naar hoe je een pagina kan genereren wanneer er een gebruiker zich registreert.

1. Een gebruiker registreert zich op mijn site.
2. Er word automatisch een pagina gegenereert wat gekoppelt is aan die gebruiker.

Dus een soort socialmedia idee. In de database moet die gebruiker eigenlijk ook een eigen database krijgen zodat die ook veranderingen kan aanbrengen op zijn/ haar pagina.

Ik wil eigenlijk geen 'standaart' script maar een uitleg over hoe zo'n script in elkaar zit.
Alvast bedankt.

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline BigBug - 14/05/2012 12:41
Avatar van BigBug PHP expert Hoi Wapsie,

Zoiets kun je bijvoorbeeld doen door bij het registreren van een persoon via code een database aan te maken voor die speciale user, en de relaties vast te leggen in het veld bij de gebruiker. Eigenlijk is het niks anders dan wanneer de gebruiker zo'n actie zou doen, maar dan onder water,...
Offline ArieMedia - 14/05/2012 12:57
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Wapsie,

Elke gebruiker een eigen database geven is geen goed idee, maar ik denk dat je hier wat termen door elkaar haalt.

Een nieuwe gebruiker is in feite een nieuwe rij in je tabel. Afhankelijk van de acties die gebeuren op deze gebruiker zullen er verschillende andere tabellen gevuld worden.

Mijn inschatting is, dat je nog niet zo heel erg lang aan het programmeren bent. Ik stel dan ook voor om eerst eens te kijken op het internet naar verschillende inlog systemen. Probeer hier wat dingen aan te tweaken zodat je wat kennis op doet.

Verder is het handig om te weten hoe sessies, cookies, posts & gets werken.
Bedankt door: Martijn
Offline Martijn - 14/05/2012 17:22 (laatste wijziging 14/05/2012 17:23)
Avatar van Martijn Crew PHP Simpel inlog script met sessies
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.163s