login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

connectie probleem database (Opgelost)

Offline Voronwe - 11/05/2012 22:39
Avatar van VoronweLid Terwijl ik in mijn avond uurtjes bezig was met een script schrijven kwam ik het volgende probleem tegen.

ik kreeg deze error:

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) in /public/sites/www.domain.nl/classes/classname.class.php on line 10

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: A link to the server could not be established in /public/sites/www.domain.nl/classes/classname.class.php on line 10
Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2)

Om niet te veel code te hoeven plaatsen heb ik het probleem verkleind naar de volgende code:

plaatscode.be

Ik weet 100% zeker dat de inlog gegevens voor de database correct zijn en dat de spelling etc. voor de database ook correct zijn.

Weet iemand wat er fout gaat?
groet

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline icemar - 12/05/2012 06:53
Avatar van icemar Lid Kan je ook de file classname.class.php posten want op die gaat het fout op lijn 10 (regel)
Offline Voronwe - 12/05/2012 08:36
Avatar van Voronwe Lid Ik dacht, ik verklein het probleem naar een klein stukje code om het duidelijk te maken. Helaas heb ik het niet duidelijk genoeg gemaakt. Dus ik zal de hele code plaatsen:

plaatscode.php

Het gaat in de class fout op elke regel dat mysql wordt aangeroepen.
Ik hoop dat het zo duidelijker wordt.

In deze class krijg ik de volgende errors: (dezelfde als in mijn eerste post, alleen vaker)

arning: mysql_query() [function.mysql-query]: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) in /public/sites/www.domain.nl/classes/user.class.php on line 21

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: A link to the server could not be established in /public/sites/www.domain.nl/classes/user.class.php on line 21

Warning: mysql_num_rows() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /public/sites/www.domain.nl/classes/user.class.php on line 22

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) in /public/sites/www.domain.nl/classes/user.class.php on line 30

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: A link to the server could not be established in /public/sites/www.domain.nl/classes/user.class.php on line 30

Warning: mysql_num_rows() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /public/sites/www.domain.nl/classes/user.class.php on line 31

elk ander opbouwend commentaar over de code is uiteraard ook welkom. Ik sta altijd open om nieuwe dingen te leren 
Offline icemar - 12/05/2012 09:27
Avatar van icemar Lid Zo te zien staat je mysql server niet aan of verkeerd ingesteld ?
Offline Voronwe - 12/05/2012 09:39
Avatar van Voronwe Lid Ik kan met de inlog gegevens gewoon inloggen via phpmyadmin.
In phpmyadmin kan ik dus gewoon inloggen en bewerkingen doen.
Als ik connect via een ander deel van mijn website met een ander script met dezelfde inloggegevens, doet hij het wel gewoon.

vandaar dat ik denk dat het in mijn script zit. Alleen zie ik het niet..
Offline icemar - 12/05/2012 10:27 (laatste wijziging 12/05/2012 10:30)
Avatar van icemar Lid Heb je deze waardes ook gevuld ?

host
user
pass
  1. $connection = mysql_connect("host", "user", "pass");


En zo ja waar want deze worden niet door gestuurd
Bedankt door: Voronwe
Offline Voronwe - 12/05/2012 11:06
Avatar van Voronwe Lid uiteraard. Ik heb ze alleen weggehaald uit veiligheidsoverwegingen.
Die heb ik ook drie dubbel gecheckt nadat ik deze fout tegenkwam.
Offline icemar - 12/05/2012 11:07
Avatar van icemar Lid Laat dat gedeelte eens zien en zet er dummie waardes in.
Offline Voronwe - 13/05/2012 12:28
Avatar van Voronwe Lid Ik heb het probleem al gevonden.
Ik probeerde connectie met de database te maken terwijl de connectie al gesloten was.
Heel stom. Maar in elk geval bedankt voor het reageren.
Offline Voronwe - 13/05/2012 12:28
Avatar van Voronwe Lid Ik heb het probleem al gevonden.
Ik probeerde connectie met de database te maken terwijl de connectie al gesloten was.
Heel stom. Maar in elk geval bedankt voor het reageren.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s