login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Zoekopdracht query genereren (Opgelost)

Offline GroundZero - 16/04/2012 23:54
Avatar van GroundZeroLid Beste,

aan de hand van ingevulde velden creeër ik een query. De uitkomst is het volgende:

  1. SELECT * FROM newsletter WHERE email LIKE "%twan%" OR place LIKE "%twan%" OR country LIKE "%twan%" OR name LIKE "%twan%" OR surname LIKE "%twan%" OR street LIKE "%twan%" OR postal LIKE "%twan%" OR mobile LIKE "%twan%" AND date >= "2012-04-01" AND date <= "2012-04-30" AND rel = "4" AND activated = "1" ORDER BY id DESC


Als ik iets individueel gebruik dan werkt het perfect, wanneer ik alles invul dan werkt het ook maar word niet alles gebruikt.

Ik ben er achter gekomen dat dit komt door het gedeelte:

  1. WHERE email LIKE "%twan%" OR place LIKE "%twan%" OR country LIKE "%twan%" OR name LIKE "%twan%" OR surname LIKE "%twan%" OR street LIKE "%twan%" OR postal LIKE "%twan%" OR mobile LIKE "%twan%"


Omdat ik OR statements gebruik word alles NA deze lijst (de hier direct bovenstaande) genegeerd lijkt het wel.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen?

Groetjes!

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline Martijn - 18/04/2012 15:01
Avatar van Martijn Crew PHP Ik zou dit gewoon los laten, en fulltext search doen Dan kun je makkelijk veel betere resultaten krijgen

Deze tutorial is niet super, maar een beginnetje voor het idee, t kan vele malen beter als je het beheerst 

http://www.site...ext_Search
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s