login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Datum en tijd veranderen in de server timezone...

Offline Zappien - 06/04/2012 17:50
Avatar van ZappienNieuw lid Hallo,

Zal even uitleggen wat ik probeer te doen. In de user database is een table waar de Timezone van de user zit.

Nu heb ik vb een bericht geplaatst om 18uur mijn tijd (UTC+2, met Daylight on) en de server admin die het bericht nakijkt die dan de Server tijd gebruikt, in dit geval EDT ( zonder daylight, EST, amerika ).

De admin moet de tijd van mij in zijn tijd krijgen, dat wil zeggen dat mijn 18uur, 12uur voor hem wordt.

De tijd van degene die het bericht plaats, de datum en tijd zal ook berekend worden met zijn/haar timezone met die van de server.

Kan DateTime, en DateTimeZone enz gebruiken en had ik ook eens geprobeerd maar kan er niet op komen 

Kan goed zijn dat het onduidelijk is, probeer het beetje te omschrijven maar mocht het toch nog wat moeilijk te snappen zijn, laat maar wete.

Lavast bedank!

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline AgentX - 10/04/2012 07:49
Avatar van AgentX HTML beginner Ik weet niet hoe je de tijd in je DB opslaat? Ik gebruik meestal Time() of Date("U"), die is bij iedereen in elke tijdzone hetzelfde, dat is namelijk het aantal seconden vanaf Unix Epoch (1 januari 1970 00:00:00 GMT). Die kun je desgewenst omzetten naar d-m-Y formaat en daar dan 3600 seconden bij optellen of aftrekken voor DST of een andere tijdzone (dus + 4*3600 voor GMT+4).
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.16s