login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Automatisch bericht posten op Social Media

Offline GroundZero - 18/03/2012 20:12
Avatar van GroundZeroLid Beste,

bestaat er een mogelijkheid om (bijvoorbeeld) wanneer iemand een bericht op JOUW website achterlaat, dat je deze ook op JOUW Twitter post?

Je kan met bijvoorbeeld addThis (http://www.addthis.com/) een pagina posten zeg maar, maar je moet nog wel op de "posten" knop klikken. Is het ook mogelijk dat dit automatisch gedaan word met een PHP script?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline koosax - 18/03/2012 20:27
Avatar van koosax Lid Ik weet niet of je dit precies bedoelt maar je kan via Twitterfeed RSS bestanden automatisch laten zien op Twitter. Je moet dan wel de berichten die achtergelaten worden op jouw website toevoegen aan een RSS bestand op je server. In veel CMS systemen worden reacties en zo al automatisch toegevoegd aan een RSS-feed.
Offline GroundZero - 18/03/2012 20:52 (laatste wijziging 18/03/2012 21:10)
Avatar van GroundZero Lid Super, ik ga eens kijken of dit is wat ik wil 
Wat ik eigenlijk wil is namelijk:

Als iemand iets op mijn website achterlaat dan wil ik op Twitter zeggen (automatisch zonder zelf iets te hoeven doen):

NAAM heeft een bericht achter gelaten, dadelijk eens antwoorden

Om even een stom voorbeeld te geven ;)

By the way, kan je dit niet zelf maken? ik wil eigenlijk niet afhankelijk zijn van een extern bedrijf / dienst of wat dan ook... of zou dat iets heel moeilijks zijn?
Offline koosax - 19/03/2012 09:55
Avatar van koosax Lid Om automatisch tweets te plaatsen heb je extern toegang tot je twitteraccount nodig, hiervoor moet je gebruik maken van een API welke je kan opvragen bij Twitter wanneer je een app/script aanmeld. Kort gezegd je moet dan zelf een script schrijven op basis van de API van Twitter.

Het gene wat jij wil zou ik gewoon doen via Twitterfeed, dat is de makkelijkste oplossing. Je kan namelijk zelf bepalen hoe je bericht eruit ziet aangezien je zelf je RSS-feed maakt.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s