login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Fulltext search

Offline shamrock - 02/03/2012 16:27
Avatar van shamrockLid Hoi,

Ik wil via fulltext search resultaten weergeven waarvan een deel van het zoekwoord in voorkomt.

Als ik nu zoek op test vind hij wel resultaten waarin testen voorkomt maar als ik zoek op est of esten vind hij niets.

dit gebruik ik:

+*est*

maar ook als ik *est* gebruik of *est etc... werkt het niet
weet iemand waar ik de fout maak?

Bedankt

ipv est gebruik ik normaal $zoek... vandaar de "+" ($zoek kan ook 2 losse woorden bevatten ofzo)

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline icemar - 03/03/2012 06:05
Avatar van icemar Lid Wat is de php/sql code waar je dit mee probeerd uit te voeren?
Aan de hand daarvan kunnen we je verder helpen.
Offline shamrock - 03/03/2012 09:06
Avatar van shamrock Lid
  1. $kw = " +*".$zoek."*";
  2. $querysimpel = "SELECT * FROM `tabel` WHERE MATCH(`merk`, `type`, `schaal`, `motorinhoud`, `bouwdoos`, `inhouddoos`, `leverbaar`, `body`, `geschiktvoor`, `motortype`, `aantalkanalen`, `systeemeisen`, `kleur`, `typeauto`, `paginastatus`, `bestelnummer`) AGAINST('&".$kw."' IN BOOLEAN MODE) $actief ORDER BY `".$_GET['sorteer']."` ".$_GET['direction']."";


dit gebruik ik nu ($kw = $_POST['zoek']) (sorteer en direction is bijvoorbeeld id & ASC
Offline icemar - 03/03/2012 11:07
Avatar van icemar Lid Je kan voor zoeken beter %like% gebruiken ipv AGAINST dan zal je meer en ook de manier van zoeken de resultaten terug krijgen wat je wil.
Offline shamrock - 03/03/2012 11:56
Avatar van shamrock Lid hmmm dat had ik, alleen heb ik verschillende veldnamen:

merk, type, bestelnummer etc..

merk is bijvoorbeeld tamiya, type: king hauler en bestel nummer 00123456


zoek ik op tamiya king bijvoorbeeld vind hij via fulltext search wel, met %like% niets omdat het uit verschillende velden komt.

Daarvoor gekozen voor fulltext
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s