login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Gebruiker samenvoegen met telefoonnummer. (Opgelost)

Offline Xsk1l3rX - 23/02/2012 11:35
Avatar van Xsk1l3rXLid Hoi,

Probleem nr 1:

Administrator maakt een gebruiker aan, met de volgende gegevens:

Piet
Tel nr.

De gebruiker wordt dan toegevoegd aan de database. Hoe kan ik deze gegevens laten verschillen per gebruiker (dus dat de gegevens worden weergegeven)?

Probleem nr 2:

Momenteel bezitten wij over een CDR database in postgres. (CDR = Call Data Records)
Deze heeft bijvoorbeeld de volgende velden: Calldate, source, destination nummers. Aansluitend op vraag 1, hoe zou ik een gebruiker kunnen toewijzen aan een telefoonnummer? (Naar mijn inziens zou dit kunnen via een tabelnaam USERS, met dan een INSERT into)

Alvast bedankt!

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 23/02/2012 15:20
Avatar van Koen PHP expert 1. Met de UNIQUE constraint. http://www.post...ml#AEN2016
2. Zoals je zegt, een tabel users waarin je gebruikers opslaat en een kolom user_id als foreign key naar users.
Offline Xsk1l3rX - 23/02/2012 15:29
Avatar van Xsk1l3rX Lid Bedankt!

Echter nog een kleine vraag: Kan je ipv een table, ook een constraint toepassen op een kolom? Er bestaat namelijk al een gigantische waslijst aan data in de CDR lijst.

Nog een kleine constructie:

1. Admin registreert gebruiker
2. Admin wijst twee telefoon nr's toe aan die gebruiker.
3. Is het dan mogelijk dat de naam automatisch binnen een SQL query aan die tel nr's worden toegewezen, en worden opgeslagen? (Met een extra kolom bijv)
Offline Koen - 23/02/2012 15:40
Avatar van Koen PHP expert Wat bedoel je met die vraag?

Ivm je constructie:

Gebruik een tabel users en een tabel telefoonnummers. In die laatste tabel sla je per gebruiker op wie welke telefoonnr heeft. Dan kan je achteraf via telefoonnummers de beller achterhalen.
Offline Xsk1l3rX - 23/02/2012 15:48
Avatar van Xsk1l3rX Lid Met die vraag bedoelde ik of je ipv create TABLE ook een kolom kon bijvoegen ipv een table, maar heb nog eens door gelezen op postgre documentatie, en daar stond keurig het antwoordt, bedankt!

En op de constructie: Dubbel bedankt!
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.161s