login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

CMS plugin systeem

Offline nick5556 - 03/02/2012 10:21
Avatar van nick5556PHP beginner Hallo,

ik moet voor een klant een CMS opzetten. Dit is op zich niet zo'n probleem, maar er moet een plugin systeem inzitten. De plugin moet geïnstalleerd worden via een php bestandje(deze zal wat informatie in de database moeten zetten, instellingen, functies etc.). Hier vormt er ook nog geen probleem, maar nu is het de bedoeling dat er bij het pagina systeem een stukje code ingevuld kan worden wat er voor zorgt dat er een functie uitgevoerd word in de klasse van de desbetreffende plugin. Nou had ik dit in gedachten:

- de gebruiker maakt zijn pagina op, en gebruikt op een gegeven moment "%functienaam(evt, parameters)%"
- dit wordt zo in de database gezet
- bij het uitlezen word er een match gedaan op "%[a-z]\([a-zA-Z0-9\,\)%" (deze zal nu wel vol fouten zitten, even snel geschreven)
- als er een match is gevonden zal deze functie opgezocht worden in de database en de output daarvan zal dan een functie in een klasse aangeven, deze zal dan moeten worden uitgevoerd en de output daarvan moet op de plaats van de %functienaam()%
- vervolgens zal de output te zien zijn op een pagina.

Ik heb de kern van het probleem schuin afgedrukt. Is hier een mogelijkheid voor, of is er een makkelijkere/minder zware(deze manier lijkt mij vrij zwaar voor een server) manier voor dit probleem?

Nick.

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline Pieter - 03/02/2012 11:25
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Ik weet dat het geen antwoord op je vraag is, maar waarom het warm water opnieuw uitvinden en geen Drupal/WordPress/... gebruiken? Bevat alles wat je zegt.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.207s