login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Foto's ordenen door verslepen

Offline SimonDW - 18/01/2012 13:33
Avatar van SimonDWNieuw lid Situatie: ik haal uit een database met velden ID, foto en tekst m'n gegevens.

"ID" automatisch oplopend; "foto" is naam/pad naar de foto en "tekst" algemene info over de foto.

Nu zou ik graag op een simpele manier de volgorde van de foto's willen veranderen in een volgorde die ik zelf kies. Het systeem dat Facebook gebruikt om de foto's van plaats te wijzigen vind ik nogal eenvoudig en zoek naar een soortgelijke oplossing.

Ik denk dat ik in m'n database een veld zal moeten bijmaken 'volgorde'. Vervolgens zou ik een pagina maken die alle foto's als thumbs uitleest om dan de volgorde dmv een versleepsysteem de volgorde aan te passen. Maar net daar zit ik sloot...

Iemand zo'n goed 'versleepsysteem' tegengekomen?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Frisbee - 18/01/2012 13:36
Avatar van Frisbee HTML beginner Ligt er een beetje aan of je het zelf wilt programmeren, of een kant en klare oplossing zoekt.

Als je er zelf mee aan de slag wilt zou ik hier naar kijken:
http://jqueryui.com/demos/sortable/

Voor een kant en klaar stuk moet je Google gebruiken denk ik.
Offline SimonDW - 18/01/2012 13:41
Avatar van SimonDW Nieuw lid Merci voor de tip!

Mja gaat niet zo simpel zijn blijkbaar... Ik lees dus de gegevens uit in een bepaalde volgorde, ik wijzig die volgorde maar hoe krijg ik dat dan in de DB? Ff Google raadplegen 
Offline Maarten - 18/01/2012 15:57
Avatar van Maarten Erelid Als ge alle posities na uw target zou verhogen en dan de positie van het ding op zich ook moet dat lukken zeker?

UPDATE x set positie = positie + 1 where positie > [mijn_target]
UPDATE x set positie = [mijn_target] where ding = [geselecteerd object]

Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.227s