login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Kan localhost niet vinden met map.

Offline Delirium - 26/12/2011 21:51
Avatar van DeliriumLid Hallo,

Ik heb mamp(mac) gedownload omdat ik wil beginnen met php.
Nu bots ik op het probleem dat mamp mijn localhost niet kan vinden.

Beide lampjes branden wel groen.

http://127.0.0.1 lukt wel dan kom ik op een pagina met in het groot /index.

Wat moet ik aanpassen zodat het wel lukt. Ik ben er nogal vrij nieuw in dus een uitgebreide uitleg is best nodig.

Dankje voor je tijd en info.

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline icemar - 26/12/2011 22:30
Avatar van icemar Lid Heb je al dat index bestand geopend ?
Want zo te zien werkt je mamp wel.
Offline Delirium - 26/12/2011 22:56
Avatar van Delirium Lid Waar vindt ik dat index bestand...

Als ik nu op http://127.0.0.1/ klik verschijnt er in het groot "It works!"
Maar de open start page button in mamp leidt nog altijd tijd can't find localhost.

Offline icemar - 26/12/2011 23:12
Avatar van icemar Lid als goed is heb je ook een hostfile en dan moet je het ip 127.0.0.1 localhost in zetten
dan wordt je localhost wel gevonden.
Zie uitleg mac http://support.apple.com/kb/TA27291
Offline Delirium - 27/12/2011 17:40
Avatar van Delirium Lid Waar zou die host file precies moeten staan? Er staan zodanig veel mappen in Mamp dat ik het nergens vind...
Offline WouterJ - 27/12/2011 17:58
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Die staat niet in Mamp, maar ergens op je computer. Ik weet het wel voor windows, maar niet voor de mac.

Maar zo te zien heb je niet de link van icemar gelezen, daarin wordt alles uitgelegd...
Offline icemar - 31/12/2011 08:31 (laatste wijziging 31/12/2011 08:33)
Avatar van icemar Lid Hopelijk snapt hij dit wel  

Het hosts bestand is een tekstbestand dat kaarten hostnamen aan IP-adressen.