login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Kan localhost niet vinden met map.

Offline Delirium - 26/12/2011 21:51
Avatar van DeliriumLid Hallo,

Ik heb mamp(mac) gedownload omdat ik wil beginnen met php.
Nu bots ik op het probleem dat mamp mijn localhost niet kan vinden.

Beide lampjes branden wel groen.

http://127.0.0.1 lukt wel dan kom ik op een pagina met in het groot /index.

Wat moet ik aanpassen zodat het wel lukt. Ik ben er nogal vrij nieuw in dus een uitgebreide uitleg is best nodig.

Dankje voor je tijd en info.

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline icemar - 26/12/2011 22:30
Avatar van icemar Lid Heb je al dat index bestand geopend ?
Want zo te zien werkt je mamp wel.
Offline Delirium - 26/12/2011 22:56
Avatar van Delirium Lid Waar vindt ik dat index bestand...

Als ik nu op http://127.0.0.1/ klik verschijnt er in het groot "It works!"
Maar de open start page button in mamp leidt nog altijd tijd can't find localhost.

Offline icemar - 26/12/2011 23:12
Avatar van icemar Lid als goed is heb je ook een hostfile en dan moet je het ip 127.0.0.1 localhost in zetten
dan wordt je localhost wel gevonden.
Zie uitleg mac http://support.apple.com/kb/TA27291
Offline Delirium - 27/12/2011 17:40
Avatar van Delirium Lid Waar zou die host file precies moeten staan? Er staan zodanig veel mappen in Mamp dat ik het nergens vind...
Offline WouterJ - 27/12/2011 17:58
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Die staat niet in Mamp, maar ergens op je computer. Ik weet het wel voor windows, maar niet voor de mac.

Maar zo te zien heb je niet de link van icemar gelezen, daarin wordt alles uitgelegd...
Offline icemar - 31/12/2011 08:31 (laatste wijziging 31/12/2011 08:33)
Avatar van icemar Lid Hopelijk snapt hij dit wel  

Het hosts bestand is een tekstbestand dat kaarten hostnamen aan IP-adressen.
Bij het intypen van een URL-adres op de browser, is het systeem te controleren of er een relevante vermelding op de hosts-bestand en krijgt de bijbehorende IP-adres, anders lost het IP via DNS de actieve verbinding van de servers.
Het hosts bestand kan worden bewerkt om bepaalde hostnames (zoals ad-serving/malicious hosts), of gebruikt voor web development doeleinden te blokkeren, dat wil zeggen naar domeinen doorverwijzen naar lokale adressen.
Het bewerken van het hosts-bestand
Het bewerken van het hosts-bestand in Mac OS X - Leopard, is een vrij gemakkelijke taak, zeker als je bekend bent met de terminal.


Stap 1 - Open de Terminal.app
Hetzij door beginnen te typen Terminal op de Spotlight, of door te gaan naar Applications -> Utilities -> Terminal.

Stap 2 - Open het bestand hosts
Open de hosts door te typen op de Terminal die u zojuist hebt geopend:
  1. $ Sudo nano / private / etc / hosts

Typ uw wachtwoord in wanneer daarom wordt gevraagd.

Stap 3 - Bewerk het hosts-bestand
Het hosts bestand bevat enkele opmerkingen (regels die beginnen met de #-symbool), evenals enkele standaard hostname mappings (bijv. 127.0.0.1 - localhost).
Gewoon toevoegen van uw nieuwe mappings onder de standaardinstellingen. Of bewerk een van de standaard waardes als je weet wat je doet!
U kunt navigeren het bestand met behulp van de pijltjestoetsen.

Stap 4 - Sla het hosts-bestand
Als je klaar bent het bewerken van de hosts-bestand, drukt u op Control-O sla het bestand op.
Druk op Enter op de bestandsnaam prompt, en controle-x om de editor te verlaten.

Stap 5 - Spoel de DNS-cache
Op Leopard kunt u geven een eenvoudige Terminal commando om de DNS-cache flush, en je hebt je host file wijzigingen onmiddellijk van kracht:

  1. $ Dscacheutil-flushcache


Je kan je nieuwe mapping nu testen op de browser!
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s