login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

UPDATE in mysql wil niet lukken (Opgelost)

Offline riagabel2 - 10/10/2011 20:50
Avatar van riagabel2Lid Is er misschien iemand die me een beetje hulp kan bieden bij het aanpassen van me query? Ik heb al behoorlijk wat rond gezocht en alles geprobeerd alleen hij wil hem niet "edit'en"
Dit is de line:
  1. $query = mysql_query("UPDATE content SET bericht = '$message' WHERE id = '$id'") or die (mysql_error());


Weet er iemand misschien wat hier verkeerd gaat?

Met Vriendelijke Groet,

Riagabel2

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 10/10/2011 20:55
Avatar van vinTage Nieuw lid $quey =

weghalen?

Dus gewoon beginnen met mysql_query("....
Offline Thomas - 10/10/2011 23:19
Avatar van Thomas Moderator Als de query syntactisch fouten oplevert geeft mysql_error() je de reden.

Heb je $message en $id gedebugged? Als de conditie in je query (WHERE id = ...) namelijk niets oplevert wordt er ook niets geupdate.

Over syntax:
De quotes in je query zien er ook vreemd uit. Ik zou zoiets verwachten:
  1. <?
  2. mysql_query("UPDATE content SET bericht = '".mysql_real_escape_string($message)."' WHERE id = ".$id) or die (mysql_error());
  3. ?>


Over security:
Heb je $message ook ge-escaped met mysql_real_escape_string() en gecontroleerd of $id numeriek is?

Je zou natuurlijk de query ook eerst in een string kunnen opslaan en deze eens kunnen dumpen om te zien wat hier in staat?
Offline riagabel2 - 11/10/2011 10:12 (laatste wijziging 11/10/2011 11:00)
Avatar van riagabel2 Lid De query die klopt wel omdat ik die heb getest in phpmyadmin. Alleen op de een of andere manier wil hij het niet doen in mijn PHP en daarbij komt ook nog dat de mysql_error helemaal niks terug geeft

Edit:

opgelost ik heb de variabele $id veranderd in mysql_real_escape_string($_GET['id']) en het id meegezonden bij me form
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.229s