login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

dropdown, data mysql

Offline Roow - 29/09/2011 22:16
Avatar van RoowLid Ik zit met de volgende situatie:

Ik heb een site met profielen. Elk lid kan zijn profiel bewerken en daarin staat een multiple dropdown. Ze kunnen dus meerdere selecteren (voor alle duidelijkheid )

Wat is nu het probleem:

Als ze hun profiel gaan bewerken, dan wil ik dat php de gekozen opties inlaadt. Dat heb ik ook voor elkaar gekregen.

Een voorbeeld: Lid heeft optie 1, 2, en 4 gekozen, opgeslagen en later gaat hij dat wijzigen.

Dropdown menu komt dan met 1,2, en 4 geselecteerd. Lid wil optie 3 ook selecteren. Lid selecteert optie 3, en alle andere zijn weg. Nou is dat niet erg als je er 4 hebt, maar ik heb er 40 instaan.

Iemand een oplossing?

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Tuinstoel - 30/09/2011 20:33
Avatar van Tuinstoel PHP expert Waarom dropdown gebruiken in deze situatie? Is een checkbox niet veel praktischer dan? Dan kun je veel eenvoudiger meerdere opties (de)selecteren.

  1. <input type="checkbox" name="groepNaam" value="OPTIE_D">
Offline Thomas - 06/10/2011 14:01 (laatste wijziging 06/10/2011 14:06)
Avatar van Thomas Moderator Wellicht wil je zoiets of rol je je eigen multi-select met twee select lijsten: een die de keuzen bevat, en de ander die de geselecteerde waarden bevat.

EDIT: Als je Googled op "multiselect HTML" of iets soortgelijks vind je hier ongetwijfeld meer over.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.166s