login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Een aankomend event script

Offline leroyvanloon - 28/09/2011 03:44
Avatar van leroyvanloonLid Hallo Sitemasters,

Ben al enige tijd bezig met het uitzoeken van hoe ik een leuk aankomend event script kan maken.

De bedoeling is dat je een x aantal evenementen toe kunt voegen. En op de hoofdpagina maar steeds 1tje te zien is met de mogelijkheid om op een pijltje de volgende of vorige naar voren te halen.

Click!

Voorbeeld hierboven.

Graag wil ik weten hoe ik dit het beste kan doen, jqruey of divs. Heb er geen idee van.

Alvast bedankt
Leroy

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline nick5556 - 28/09/2011 09:17
Avatar van nick5556 PHP beginner Gewoon een database met de evenementen en een jQuery slider(meestal zijn deze van links naar rechts, maar dit kan ook van boven naar beneden). Je kunt de de onderstaande informatie ook zeer gemakkelijk veranderen met jQuery.

Je zou eventueel ajax kunnen gebruiken als de gebruiker terug gaat naar de vorige vraag, anders moet je erg veel ophalen in een query. Het voordeel is dat je pagina sneller geladen zal zijn, maar hiertegenover staat dat de pagina bij elke klik een nieuwe query zal moeten uitvoeren.
Offline leroyvanloon - 28/09/2011 16:41
Avatar van leroyvanloon Lid Ik heb nu ook zo een systeempje, met vrienden, als je op pijltje naar rechts drukt, slide de volgende naar voren, maar dat is gewoon 1 query en dat blijft er ook een.

Maar die is zeg maar kinda gemaakt door een vriend van mij, en ik wil het graag zelf leren en niet klakkeloos overnemen.
Offline nick5556 - 28/09/2011 22:50
Avatar van nick5556 PHP beginner Als ik jou was zou ik een tutorial voor het gebruik van MySQL zoeken, verder is een tutorial over een jQuery slider maken ook handig. Ajax is iets lastiger en als je nog niet zoveel kennis hebt van javascript/php zou ik dit stukje even overslaan 
Offline leroyvanloon - 29/09/2011 16:59
Avatar van leroyvanloon Lid die msyql queries en zo is geen probleem 
Offline vinTage - 29/09/2011 17:15 (laatste wijziging 29/09/2011 17:17)
Avatar van vinTage Nieuw lid
leroyvanloon schreef:
die msyql queries en zo is geen probleem


Wat dan wel ? je kan toch gewoon de ajax functies van jQuery gebruiken (ik gok dat load het dichts bi jouw vraag in de buurt komt)
Offline leroyvanloon - 01/10/2011 05:11
Avatar van leroyvanloon Lid Het is lastig dat ik het huidige systeem niet kan laten zien, want dan is het gelijk een stuk duidelijker.

Ik ga het wel uitzoeken samen met een ervaren coder die toch toegang heeft. wou het eigenlijk zonder zijn hulp doen, maar bedankt voor de hulp jongens!!

Cheers,
Leroy
Offline Pieter - 01/10/2011 08:27
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Ik vraag me af als dit echt met ajax moet, zoveel extra's worden er toch niet geladen? Als je er standaard een stuk of 10 ophaalt en er elke keer 9 verbergt valt dit best wel mee toch?
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.218s