login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

MySQL Update werkt niet (Opgelost)

Offline Waflix - 04/09/2011 12:43 (laatste wijziging 04/09/2011 12:57)
Avatar van WaflixLid Yup. Mijn 3e vraag alweer over 1 pagina die ik aan het maken ben.

--> Klik hier voor de code <--

--> Topic 2 <--
--> Topic 1 <--
----

Mijn probleem is dat, wanneer er op de knop 'blog_edit' wordt gedrukt, de variabelen niet veranderen. Alles in de database blijft hetzelfde. De alert komt wel in beeld, dus tot daar komt hij.
Zelf denk ik dat de fout zit in dit stukje code:
  1. /* Regel 46 */
  2. WHERE id = '".$eid."'


Variabele '$eid' wordt alleen een waarde toegekend als '
  1. /* Regel 20 */
  2. if( isset($_POST['blog_submit']))
'

Hoe zou ik dit kunnen verbeteren?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Dlol - 04/09/2011 13:18
Avatar van Dlol Lid In het form van blog_edit ook een hidden input gebruiken met als name id en waarde het betreffende id (zoals je nu ook doet bij blog_submit geloof ik).

Wat ik wel moet zeggen is dat je wel wat controles zal moeten toepassen bij het updaten. Via javascript of jquery is het namelijk makkelijk om de value van zo'n hidden input te veranderen, en dan ga je verkeerde berichten updaten.
Bedankt door: Waflix
Offline Waflix - 04/09/2011 13:25
Avatar van Waflix Lid Dank je, Dlol!
En wat voor controles heb je het dan over?
Offline Dlol - 04/09/2011 13:59
Avatar van Dlol Lid Bijvoorbeeld het volgende:
Stel je hebt verschillende gebruikers die een blog kunnen posten (nu ik er zo bij nadenk, wellicht is dat bij jou niet maar bon, het is een voorbeeld). Het is niet de bedoeling dat een gebruiker dan een bericht van iemand anders kan aanpassen. Als een gebruiker met slechte bedoelingen dan via de chrome console ofzo het id aanpast uit je hidden input naar een id van een bericht van iemand anders, dan zal zonder controle dit bericht van iemand anders overschreven worden.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s