login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Breadcrumbs (Opgelost)

Offline levideridder - 03/09/2011 23:03
Avatar van levideridderLid Hallo! Om even mijn situatie uit te leggen;
Ik heb onlangs een mini-nieuws-site in elkaar gestoken. De site geeft alle nieuwsberichten weer, dit in aparte categorieën. Onderscheid tussen de categorieën wordt gemaakt door het element catID, een kolom in de database. Zo is catID=1 "Economie", catID=2 "Poltiek" enz. Wanneer de bezoeker klikt in de menu op "categorieën", komt hij op een overzichtspagina waar hij de gewenste categorie kan aanklikken. De URL van categorie nieuws is /categorie.php?catID=2.

Op alle pagina's zouden breadcrumbs moeten verschijnen. Dus ook op de pagina waar het nieuwsbericht zelf op staat.

Mijn vraag: "Kan ik breadcrumbs toepassen op mijn systeem?"

Een voorbeeldje zoals ik het zie:

U bent hier: Home --> Economie --> Duitsers erg pessimistisch over crisis

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Dlol - 03/09/2011 23:07
Avatar van Dlol Lid Ik zie niet in waarom dit niet zou gaan. Ik veronderstel dat in de database elk bericht een eigen id heeft, maar ook gelinkt is aan een catID. Op basis van dit catID kan je dus ook de naam ophalen van de categorie. En hopla, alle nodige info heb je.
Om minder queries te hebben zou je ook nog wel bijvoorbeeld bij elk bericht niet alleen het catID kunnen opslaan, maar meteen ook de naam van de categorie.
Offline Ibrahim - 03/09/2011 23:28
Avatar van Ibrahim PHP expert Met een join kan dat makkelijk in 1 query. Een naam opslaan zal het gebruik van een "cat" tabel onnodig maken...
Bedankt door: Dlol
Offline levideridder - 03/09/2011 23:38 (laatste wijziging 03/09/2011 23:54)
Avatar van levideridder Lid
Dlol schreef:
Ik veronderstel dat in de database elk bericht een eigen id heeft, maar ook gelinkt is aan een catID.

Klopt, ondertussen heb ik enkele dingen geprobeerd. Heb de catID opgehaald en gekoppeld aan een categorienaam dmv if en elseif. Het werkt zoals het hoort. Misschien dat het makkelijker kan maar ben al tevreden dat ik het voor elkaar heb gekregen. Bedankt voor de snelle hulp.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s