login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Geef alles uit table weer (Opgelost)

Offline Waflix - 02/09/2011 18:48
Avatar van WaflixLid De site waar ik nu aan werk moet de functie hebben om alles uit een table weer te geven. Daarnaast wil ik ook dat alles wordt 'gecategoriseerd', zodat bijvoorbeeld eerst alles wordt weergegeven met ID 1, dan 2, etc.. Dan krijg je zoiets als dit:
kolom1_info
kolom1_meer.info
kolom2_info
kolom2_meer.info

Ik hoop dat men snapt wat ik bedoel...

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ArieMedia - 02/09/2011 19:24
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Met zo'n post kan niemand wat, iets meer informatie van wat je al hebt zal geweldig zijn.
Offline Waflix - 02/09/2011 21:16
Avatar van Waflix Lid Op het moment heb ik eigenlijk niets, behalve een pagina die informatie toevoegd aan de database.
Wat ik wil is dat alle informatie uit een bepaalde tabel (in dit voorbeeld 'table') weergeeft op een pagina. In die table heb ik 3 kolommen ('info', 'meer_info', 'llama'), en 4 rijen.
De bedoeling is dat alle informatie uit die table wordt weergegeven op een bepaalde volgorde.
'info' van rij 1
'meer_info' van rij 1
'llama' van rij 1
'info' van rij 2
'meer_info' van rij 2
'llama' van rij 2
'info' van rij 3
'meer_info' van rij 3
'llama' van rij 3
'info' van rij 4
'meer_info' van rij 4
'llama' van rij 4

Maar aangezien het mogelijk is om rijen toe te voegen met die andere pagina moet daar ook rekening mee worden gehouden. Ik kan dus niet zelf een lijst gaan typen met al die informatie, de inhoud moet worden gegenereerd.
Offline Hend - 02/09/2011 21:42
Avatar van Hend Lid Ik denk dat je dit nodig hebt:
  1. $sql = mysql_query("SELECT * FROM `table` ORDER BY `id` ASC;");
  2. while($row = mysql_fetch_array($sql)){
  3. echo $row['info'].'<br>';
  4. echo $row['meer_info'].'<br>';
  5. echo $row['llama'].'<br>';
  6. }
Offline Waflix - 02/09/2011 21:59
Avatar van Waflix Lid @Hend:
Hij geeft niets weer. Geen resultaat.
Offline Hend - 02/09/2011 22:19
Avatar van Hend Lid Misschien heb je een foutje in de tabellen?
Probeer dit eens:
  1. $sql = mysql_query("SELECT * FROM `table` ORDER BY `id` ASC;") or die(mysql_error());

Dan krijg je een foutmelding als het aan de mysql query ligt, daar kun je dan misschien iets mee.
Bedankt door: Waflix
Offline Waflix - 02/09/2011 22:32 (laatste wijziging 02/09/2011 22:34)
Avatar van Waflix Lid En ineens werkt hij! Ik weet niet precies waar de fout zat, maar ja. En bij nader inzien wil ik eigenlijk toch dat hij eerst de informatie van het hoogste id laat zien, en daarna pas van het eerste id.

EDIT: Laat maar. 'ASC' staat natuurlijk voor 'ascending'. Ik heb dat dus vervangen door 'DESC' van 'descending'.
Bedankt, Hend!
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.178s