login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Var's meegeven naar een included file (Opgelost)

Offline NinovdBosch - 29/08/2011 16:21
Avatar van NinovdBoschLid Hallo,

Ik heb een probleem. Ik wil namelijk een header en een footerbestand op elke pagina includen. Het enige is dat ik de structuur als volgt wil:

- In het voorbeeld.php bestand wil ik var's meegeven zoals $page_title en $content_title en $page = "index", of iets dergelijks. Het header bestand wat dan wordt geinclude (header.inc.php) moet dan ergens bijv. $page_title echo'en.

Dit lukt niet. Kan je op deze manier variabelen meegeven en zoja hoe?

Bvd,
Nino

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Pieter - 29/08/2011 16:46
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Ja, maar zorg ervoor dat de variabelen hun waardes krijgen vòòr je de include doet. Enkel dan lukt het.
Bedankt door: NinovdBosch
Offline MiST - 29/08/2011 17:08
Avatar van MiST Lid Ik zou gaan voor een soort "gebufferde" oplossing. Maak een soort van script dat alle waarden kan bijhouden die je wil instellen. Pas als alles van je PHP afgehandeld is, vraag je aan je script om alles te tonen.

Wat jij beschrijft kan niet. Je include eerst je header en dan ga je zeggen wat er in de header moet. Je kan niet veranderen wat je al getoond hebt. Je kan wel wachten met tonen tot je alle gegevens hebt om te tonen 

Kijk misschien eens naar template engines? Smarty wordt veel gebruikt.

Je kan ook opteren voor een framework (Zend Framework, Symfony, ...). Daar zitten al die dingen al meteen ingebouwd en je krijgt er een hoop extra spierballen bovenop 
Bedankt door: NinovdBosch
Offline NinovdBosch - 29/08/2011 17:24
Avatar van NinovdBosch Lid Dank jullie wel. Dit is nu gelukt. Enorm bedankt, ik kan weer verder. 
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s