login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Menu Structuur

Offline JelmerVisser - 15/08/2011 11:01
Avatar van JelmerVisserLid Hallo allemaal.

Ik ben bezig met het maken van een website, en heb hier ook een systeem bij gemaakt om het één en ander te bewerken op die website.

Nu zit er natuurlijk een menu op die website, en ik zou graag willen dat in het systeem de volgorde van de menu items makkelijk ingesteld zouden kunnen worden.
Het is een menu met drop-down items.

Weet iemand hier een scriptje voor, of kunnen jullie mij op weg helpen, het princiepe kort uitleggen of iets dergelijks?

Alvast bedankt.

Jelmer Visser.

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Esli - 15/08/2011 11:47
Avatar van Esli PHP interesse Ik ga er vanuit dat je je pagina's in een database hebt staan? Wat je dan zou kunnen doen is een vel bij aanmaken die de volgorde aangeeft. Voor het ophalen van het menu, pas je je query dan lichtjes aan. Je zet erbij ORDER BY volgorde DESC (of ASC).
Offline JelmerVisser - 15/08/2011 12:14
Avatar van JelmerVisser Lid Ja het staat in een DataBase uiteraard.
Dit heb ik eigenlijk al, alleen ik zoek nog een manier om de volgorde achteraf te veranderen, als de pagina al aangemaakt is en je het later wil wijzigen.

Jelmer.
Offline FrankL - 15/08/2011 12:46
Avatar van FrankL Lid Je zou op een pagina, de menu items opkunnen halen uit een database(de volgorde dan). En dat je dan vervolgens op die pagina de volgorde verandert en via een update-sql het verandert in de database.

Dus dan krijg je zoiets:
SELECT volgorde FROM menuitems;
blablabla
en dan krijg je dus uiteindelijk een lijstje met de menuitems en de volgorde, en die verander je dan door erachter bijvoorbeeld in een simpel formuliertje nieuwe rangnummers zetten.

Zoiets lijkt me in ieder geval een oplossing.
Bedankt door: JelmerVisser
Offline xSc - 15/08/2011 22:37
Avatar van xSc Onbekend Dat is niet zo moeilijk.

Je lees de huidige volgorde uit.

Stel je hebt dit:

1
2
3
4
5
6

Je wisselt dus van plaats. Huidige volgorde (bijv. 4) onthouden.

Zoiets:

hulp = huidige volgorde
volgorde1 = volgorde2
volgorde2 = hulp

Theoretisch werkt het zo. De 'hulp' heb je nodig, omdat je bij het wisselen de volgorde niet meer weet.
Bedankt door: JelmerVisser
Offline vinTage - 15/08/2011 23:54
Avatar van vinTage Nieuw lid http://www.webr...rydragdrop/

makkelijker kan het niet 
Bedankt door: JelmerVisser
Offline JelmerVisser - 16/08/2011 20:48
Avatar van JelmerVisser Lid Thx, ik zou er even mee gaan stoeien.
Allemaal bedankt!

Jelmer.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.186s