login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

count unieke tabellen.

Offline Luc18 - 14/07/2011 13:50 (laatste wijziging 14/07/2011 13:51)
Avatar van Luc18Onbekend Beste,

Ik ben bezig met een nieuw artikelsysteem. Deze heeft verschillende velden in de database van 1 artikel. Dus zeg maar elke pagina van 1 artikel is een nieuwe tabel row in de database.

Nu wil ik dat hij gaat tellen hoeveel artikelen een lid heeft geplaatst. Maar dus wel unieke tabellen.

Elk artikel heeft een groepnummer die dus verteld dat een pagina bij dat artikel hoort.

Hoe kan ik er dus voor zorgen dat hij die telt?

Verder moet hij alleen de tabellen tellen die al gekeurd zijn (gekeurd=1)

Maar die kreeg ik niet toegevoegd.

Dit is wat ik tot nu toe heb:

  1. SELECT user.id,
  2. IFNULL(a.aNums,0) AS aNums
  3. FROM users
  4. LEFT JOIN (SELECT auteur, artikelGroep
  5. , COUNT(1) AS aNums
  6. FROM artikels
  7. GROUP BY
  8. auteur) a
  9. ON(a.auteur = users.id)
  10. WHERE users.id=1

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Tuinstoel - 14/07/2011 16:34
Avatar van Tuinstoel PHP expert Je doet het volgensmij complexer voorkomen dan het daadwerkelijk is. Als ik je vraag even goed interpreteer zou een soortgelijke query al voldoende moeten zijn?
  1. SELECT COUNT(*) FROM artikelen WHERE auteur = :auteur

Ik denk dat je vraag makkelijker op te lossen als je iets meer vrij geeft over je SQL structuur; nu is het een beetje gissen gezien de vage query.

Ik kan je vraag namelijk ook anders interpreteren: Je wil een overzicht van gebruikers met aantal artikelen?
  1. SELECT naam, (SELECT COUNT(*) FROM artikelen a WHERE a.UserID = g.UserID) AS aantalArtikelen FROM gebruikers g
Offline Luc18 - 14/07/2011 19:59 (laatste wijziging 14/07/2011 20:58)
Avatar van Luc18 Onbekend id categorie artikelGroep hoofdTitel subTitel content auteur datum publiceerd gekeurd

Dat zijn mijn velden van de tabel artikels.

artikelGroep is een id om aan te geven welke rows bij elkaar horen. Nu wil ik dus dat er steeds maar een zo'n row per artikelGroep wordt meegeteld.

Dit lukt me steeds maar niet. Hopelijk is dit zo beter en duidelijker uitgelegd.

Het is me gelukt door DISTINCT te gebruiken.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.168s