login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Afbeeldingen Database

Offline Waflix - 20/06/2011 16:14 (laatste wijziging 20/06/2011 16:58)
Avatar van WaflixLid Ik heb een site waarop er een groot aantal afbeeldingen staat. Ik hoorde van een vriend dat het handig zou zijn om een zoekmachine te maken om hiermee door de afbeeldingen te kunnen zoeken.
Ik denk dat het gedeelte met de zoekmachine wel gaat lukken, aangezien ik ook nog een script heb gevonden in de scripts-sectie van deze site. Maar ik heb geen ervaring met SQL.
Hoe zou ik afbeeldingen kunnen plaatsen in een database om deze vervolgens in een zoekmachine weer te geven? Ik heb geen rechten om een nieuwe database aan te maken en ik kan ook geen oude verwijderen.

Edit - Ik heb een nieuwe hoster gevonden met veel meer opslagruimte en bandbreedte, en deze geeft ruimte voor 50 databases!

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline FrankL - 20/06/2011 16:35
Avatar van FrankL Lid Je kunt in de database de filename van de afbeeldingen kunnen zetten.
En vervolgens als de filename bij de zoek opdracht hoort, de afbeelding in te laden aangezien je het path + filename kan weten.

Je kunt in een database wel nieuwe tabellen en dergelijke aanmaken neem ik aan?
Offline Waflix - 20/06/2011 16:40 (laatste wijziging 20/06/2011 16:59)
Avatar van Waflix Lid Uiteraard! Maar ik ben een newbie in het maken hiervan, en ik snap niet wat ik waar moet invullen als ik een tabel aan het aanmaken ben.

Edit - Ik heb een nieuwe hoster gevonden met veel meer opslagruimte en bandbreedte, en deze geeft ruimte voor 50 databases!
Offline Aar - 21/06/2011 00:09
Avatar van Aar PHP interesse 50 databases zijn ook niet zo hele belangrijk, je hebt in theorie maar 1 database nodig per site.
Offline cyberninjah - 21/06/2011 10:30 (laatste wijziging 21/06/2011 10:30)
Avatar van cyberninjah Lid Wat Aar al verteld 50 databases is leuk maar je heb er niet veel aan.

ik gebruik in de meeste gevallen 2 databases per website. maar dit heeft groots te maken met mijn Framework.

Wat FrankLzegt in een database de locatie van de afbeeldingen opslaan is een goede oplossing.
Nu geef je aan dat je niet echt weet hoe je de database moet opbouwen ik zal je een klein beetje op weg helpen.

  1. TABLE: afbeeldingen
  2. FIELD: id (int) extra: AI
  3. FIELD: path (varchar(50))
  4. FIELD: naam (varchar(40))
  5. FIELD: zoektermen (text)
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.185s