login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Nieuwsbrief met Outlook 2003, voor 3000 man.

Offline sander18 - 17/06/2011 10:24
Avatar van sander18Nieuw lid Geachte mensen,

Ik loop tegenwoordig stage bij een bedrijf die graag een nieuwsbrief uit de deur wilt doen. Ik heb al een database aangelegt en daar zitten zo'n 3000 mensen in, nu heb ik de opdracht gekregen om de eerste nieuwsbrief uit de deur te doen maar ik heb geen idee hoe het allemaal in zijn werk gaat. We krijgen zelf ook vaak nieuwsbrieven aangestuurd via Outlook 2003. Ik heb zelf helemaal geen verstand van verschillende scrips om die nieuwsbrief er uiteindelijk maar mooi voor te krijgen. Nu is mijn vraag aan jullie, hoe kan ik dit voor elkaar krijgen? En kan ik dit überhaupt wel zelf doen, of heb je hier iemand voor nodig die er echt veel meer verstand van heeft?

Groetjes

Sander

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Pieter - 17/06/2011 11:20
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Wat ik je aanraad is mailchimp of ymlp. Ik heb met beide nieuwsbriefwebsites ervaring en ze zijn beiden super in wat ze doen. Ze bieden ook een gratis account (gelimiteerd tot 1000 mails ofzo). Neem eens een kijkje. Ik veronderstel dat als je 3000 mensen in je nieuwsbrief hebt, dat je wel 10E per maand kan missen om dergelijke gemakkelijke oplossingen te gebruiken.

Nog een groot voordeel is dat je qua spam je geen zorgen moet maken: je domeinnaam/IP zal niet geblacklist worden omdat je hun servers gebruikt. Plus je kan tracken: aantal geopende mails, aantal kliks, etc.
Niets dan voordelen dus.
Offline sander18 - 17/06/2011 11:33
Avatar van sander18 Nieuw lid Hallo Pieter,

Bedankt voor je reactie ik was op de hoogte van mailchimp, ik moet me er alleen nog een beetje in verdiepen. We de gene die onze website gemaakt heeft ook een aantal dingen gevraagt, en die gaat ons nu waarschijnlijk even een helpende hand toe dienen.

Het is natuurlijk wel belangrijk dat we niet geblack-list worden inderdaad, want de mensen die we mailen weten niet dat we iets gaan sturen. Omdat dit vaak gezien wordt als spam kan je ook geblacklist worden zoals je al zei. We willen de mensen gewoon op de hoogte brengen van de nieuwsbrief en dat ze zich kunnen aanmelden om deze maandelijks te ontvangen, kan dit een probleem worden?

Mvg

Sander Kooi
Offline Pieter - 17/06/2011 14:21
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Dag Sander,

Mailchimp en YMLP hebben allebei een gemakkelijke subscribe functie. Je kan ook de mailadressen gemakkelijk importeren/exporteren.
Ik kan me niet inbeelden dat het problemen zal geven.

Succes.

Pieter
Offline Aar - 17/06/2011 23:35
Avatar van Aar PHP interesse
Citaat:
Plus je kan tracken: aantal geopende mails

benieuwd hoe dat gaat? Veel mail-clients staan externe URL's niet toe om te openen.
Offline marten - 18/06/2011 06:54
Avatar van marten Beheerder
Aar schreef:
[..quote..]
benieuwd hoe dat gaat? Veel mail-clients staan externe URL's niet toe om te openen.


Je kan bijvoorbeeld een afbeelding laten genereren door PHP. Dus de img src wordt dan niet .php ( zal ongetwijfeld geblokt worden maar bijvoorbeeld:

domein.com/123456/134/12

Waarbij 123456 staat voor de nieuwsbrief en 134 voor de gebruiker id en je kan eventueel aanvullen met extra benodigde gegevens
Offline Pieter - 18/06/2011 07:15
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Aar schreef:
[..quote..]
benieuwd hoe dat gaat? Veel mail-clients staan externe URL's niet toe om te openen.

Klopt. Je krijgt te zien hoeveel emails er effectief geopend zijn (met afbeeldingen tonen), hoeveel emails er bouncen (met welke reden) en het geschatte gelezen aantal aan de hand van alle gegevens.
Daarmee krijg je toch al een aantal leuke grafieken hoor.
Het leuke van ymlp en mailchimp is, dat iedereen die al eens een nieuwsbrief ontvangen heeft van hen (en dat zal zeker wel), getracked kan worden.
Het wordt verstuurd via hun servers en als je ooit al goedgekeurd hebt, wordt je dus gelogd.
Offline Aar - 18/06/2011 08:10
Avatar van Aar PHP interesse Dan heb je aan de statistieken van welke mails er zijn geopend geen accurate meting.
Offline Pieter - 18/06/2011 13:54 (laatste wijziging 18/06/2011 13:55)
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Aar schreef:
Dan heb je aan de statistieken van welke mails er zijn geopend geen accurate meting.
Neen, wat de schatting betreft niet, maar wel een betere meting dan bij om het even wat voor ander systeem. Je meet tenminste al wat "kan" gemeten worden. Dit zijn de feitelijke gegevens:
Vb.
http://blobs.ge.tt/9MQxrD5/stats.jpg

En als ik kijk bij "geen open geregistreerd" krijg ik volgende info te zijn bij YMLP:

http://blobs.ge.tt/9MQxrD5/stats2.jpg

Maw, van bovenstaande nieuwsbrief weet ik toch al zeker dat hij netjes gelezen werd (statistieken zijn een stuk boven het marktgemiddelde).
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s