login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Uitwerken site (gebruik php en mysql)

Offline steven1985 - 18/05/2011 12:59
Avatar van steven1985Nieuw lid Hey,

Voor een nieuwe site die ik wil maken (voor een vriend), dien ik gebruik te maken van php en mysql waar ik vrij weinig ervaring mee heb. Ik heb reeds enkele tutorials gelezen en de eerste code geschreven (getweaked).

Het concept van de site is hetvolgende: Bezoekers krijgen op de site een verschillende (trouw)kado's te zien met een prijs. Door op een bepaalde kado te klikken (afbeelding of naam) dient een formulier getoond te worden waar ze enkele persoonlijke gegevens kunnen invullen + vermelden hoeveel ze willen bijdragen aan dit kado (de prijs van elk kado wordt ook telkens vermeld bij de afbeelding).

Na het versturen van het formulier, dienen de prijzen aangepast te worden op de site (origineel blijft, resterend wordt aangepast).

Om dit uit te werken heb ik ondertussen een mysql databank opgezet en 2 tabellen gecreëerd (1 voor de persoonsgegevens die het formulier invullen en 1 voor de verschillende kado's).

Daarnaast heb ik ook reeds het formulierscript geschreven dat eens je het verzend automatisch de gegevens van de persoon invult in de databank alsook de resterende waarde van het kado update. Hier zitten nog enkele foutjes in maar deze hoop ik er zelf snel uit te krijgen. (zoniet kom ik hier wel om hulp vragen  ).

Het grootste probleem ervaar ik momenteel met het weergeven van de verschillende kado's waaruit de bezoekers kunnen kiezen. Deze zullen opgelijst zijn in de tabel in de databank maar ik weet niet goed hoe deze omgezet kunnen worden naar de site. Ik heb reeds rondgekeken maar nog niet echt scripts gevonden die ik gemakkelijk zou kunnen tweaken.

Heeft er iemand suggesties? Of betere ideeën om de site op te maken?

Alvast bedankt!

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline ArieMedia - 18/05/2011 16:23 (laatste wijziging 18/05/2011 16:24)
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Leer eerst de basis, neem daarna projecten aan, waarom ik dit zeg.
Citaat:
Ik heb reeds rondgekeken maar nog niet echt scripts gevonden die ik gemakkelijk zou kunnen tweaken.


Als je er vanuit gaat dat de scripts die je op internet vindt allemaal goed zijn, ben je fout bezig. Daar komt ook nog eens bij dat je *waarschijnlijk* vaak niet eens weet wat het doet, maar je weet alleen wat de output is (stop metaal in een autofabriek, en een auto komt eruit, maar hoe die auto in elkaar is gezet weet je niet).

Ik kan je ook niet helpen met je probleem, ik zie geen code of datastuctuur. Het zal dus handig zijn als je deze toevoegt 
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.165s