login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Mysql met variabele start LIMIT | Pagina 2

39 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Aar - 16/05/2011 09:19 (laatste wijziging 16/05/2011 09:22)
Avatar van Aar PHP interesse Ik ga zeker met Vintage mee. Ik help graag anderen op een forum, maar niet voor de kat zijn viool.
Dus Peerke, doe wat met de gegeven adviezen en ga PHP leren zodat je weet wat je doet .

Zoals Vintage gezegd heet kan je wel leuk copy/pasten, maar als je niet weet wat je doet, weet je ook niet wat er met je script kan gebeuren zodat hackers vrij spel zouden kunnen hebben, en dat wil je niet, je kan namelijk in sommige gevallen zelfs de server van je hosting in gevaar brengen in zo'n geval.

Of als je het niet kan/wilt/geen tijd voor hebt.. besteed het dan gewoon uit.
Offline mwthomas - 16/05/2011 10:38
Avatar van mwthomas Lid Als ik je goed begrijp, doe je dit:

Buiten de while-constructie maak je een variabele aan met waarde 0.
Dan voer je die while constructie uit en bij het value attribuut bij '<option>' zet je deze variabele als waarde. Onder je echo regel in je while-constructie verhoog je die variabele met 1.

Buiten de while-constructie maak je een nieuwe variabele aan met de waarde van de geselecteerde option.
Dan maak je een nieuwe query aan en doe je een limit van deze laatste variabele tot 5.
Offline peerke59 - 19/05/2011 08:15
Avatar van peerke59 MySQL interesse Het is al helemaal niet de bedoeling geweest om VinTage of wie dan ook in een verkeered daglicht te zetten.
Ik ben met alle hulp altijd blij.
Heb alleen een antwoord gegeven op de vraag waar $variable vandaan kwam.

Over het wel of niet leren van de nodige basis kennis.
Als ik er tijd voor over heb zal ik dat zeker doen, ben ook druk op zoek naar het juiste boek (lesmateriaal).
Waarom in een vorm van een boek?
Omdat ik dan niet altijd afhankelijk ben van een internet verbinding.

Verder over het probleem: ik vraag alleen maar over een onderdeel waar ik enigzins wat moeite mee heb.
De gehele omlijsting van formulieren en verdere afwerking van de listing, zie ik niet als een probleem.
Daar kom ik zelf wel uit, dus daar zadel ik jullie ook niet mee op om eventuele schoonheidsfoutjes op te moeten gaan sporen.
Iedereen laat wel eens een steekje vallen, het is nooit meteen een perfecte listing, er zal altijd wel ergens een betere oplossing voorhanden zijn.

Mocht het alsnog zijn dat er iemand zicht gekwetst voelt: een oprechte sorry voor het misverstand

Dus als iemand nog een goede tip heeft om de basis kennis van PHP en MYSQL onder de knie te krijgen?
Maar dan niet een van de vele boekje waarin alleen maar wordt op in gegaan om een webwinkeltje te bouwen.
Daar heb ik er al een van liggen.
Offline Aar - 19/05/2011 09:12 (laatste wijziging 19/05/2011 09:13)
Avatar van Aar PHP interesse In veel boeken bouwt men achteraf een Webwinkel, omdat alle basiselementen die je leert daarin verwerkt kunnen worden. Uiteraard gaat het dan NIET het hele boek om de webwinkel.

Als je de basis leert zou je zelf ook een gastenboek kunnen maken, een forum, een contactformulier, noem maar op....

Dus, duik gewoon eens de boekwinkel in voor een PHP5 boek.
Over welk boek heb jij het dan?
Offline mwthomas - 19/05/2011 10:43 (laatste wijziging 19/05/2011 11:28)
Avatar van mwthomas Lid Werkt het nu trouwens al?
Mijn oplossing geprobeerd?

Ik heb zelf dit boek gekocht: http://www.site...amp;id=149.
Ik zeg niet dat het het beste of geweldigste boek is, want dat is het niet. Maar het heeft me wel een behoorlijke basis geleerd. Maar het meeste heb ik op sitemasters bijgeleerd door de tutorials en scripts te bekijken.

Zeer handig is ook gewoon eens de scripts te bekijken en begrijpen hoe iemand anders iets doet.
Offline Aar - 19/05/2011 11:09 (laatste wijziging 19/05/2011 11:09)
Avatar van Aar PHP interesse
mwthomas schreef:
Maar het meeste heb ik op mastaline bijgeleerd door de tutorials en scripts te bekijken.

Mastaline? Heel en heel vroeger bedoel je in 2002 ofzo? Want nu staan er geen tutorials meer op, en de site ligt op sterven na dood. ;)
Offline mwthomas - 19/05/2011 11:29
Avatar van mwthomas Lid Haaha, neen sorry ik bedoelde 'sitemasters'.
Was even niet aan het opletten.
Offline peerke59 - 19/05/2011 14:54
Avatar van peerke59 MySQL interesse Ik heb er de afgelopen dagen nog helemaal geen tijd voor gehad om er verder aan te werken, vandaag snipperdag maar die is ook al helemaal vol van activiteiten.
Komend weekend ook al niet beter met vrije uren.
Dus die afwerking zal nog wel even op zich laten wachten.

Er werd mij op gewezen om eens de volgende boeken te overwegen:

Webdisign met PHP5 van Ward van der Put - ISBN - 9789045641904
PHP5 voor gevorderden van Larry Ullman - ISBN - 9789043013673

Beide boeken stammen uit 2007, is nog de vraag of ze nog wel te verkrijgen zijn en/of niet achterhaald is met wat er in staat.
Zou goed naslag en leer middel zijn, is me verteld.

Verder heb ik een tip via e-mail binnen gekregen om eenvoudig een rij toe te voegen aan de database en daar de personen verdelen in groepen.
De selectie zou dan gemakkelijker aangeroepen kunnen worden met de WHILE-functie.
Diverse voorbeelden al gevonden hoe dat dan weer moet.
Ziet er niet moeilijk uit om dat om te zetten naar een eigen script.
Offline ArieMedia - 19/05/2011 15:44
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
PHP5 voor gevorderden van Larry Ullman - ISBN - 9789043013673

Heb ik ook, en is zeker niet achterhaald, je hebt wel een goede voorkennis nodig om dit te snappen.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.176s