login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

join query

Offline daanlaan - 22/04/2011 17:45
Avatar van daanlaanMySQL interesse Ik heb een tbl gebruikers en een tbl vakken.
Nu wil ik elk email adres uit de tbl gebruikers waar de gebruiker het gezochte vak geeft. Stel het vak is geschiedenis
dan moet ik uit de tbl gebruikers het emailadres selecteren indien in de tbl vakken, geschiedenis bij zijn gebruikers_id staat.
Een persoon kan meerdere vakken geven.

Voorlopig heb ik dit in mekaar gestoken
  1. SELECT email FROM gebruikers LEFT JOIN vakken WHERE gebruikers.minprijs <= '".$maxprijs."' AND vakken.vak = '".$vak."' GROUP BY vakken.gebruikers_id "

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 22/04/2011 22:54
Avatar van Gerard Ouwe rakker Zou je misschien een dump kunnen maken van de relevante MySQL tables en deze hier kunnen plaatsen? Ik vind het erg moeilijk er nu iets bij voor te stellen. Tevens zie ik nou eigenlijk niet echt een vraag in je bericht naar voren komen. Wat is het precies waar je hulp mee wilt hebben?
Offline daanlaan - 28/04/2011 16:45
Avatar van daanlaan MySQL interesse dus stel een persoon geeft les in gesch, aard en wisk.
het emailadres van deze persoon moet dus geselecteerd worden (uit de tbl gebruikers)

voorstelling tabellen:

GEBRUIKERS
gebruikers_id
email

VAKKEN
gebruikers_id
vak

dus ik moet enkel de emails hebben van de personen die bv gesch en/of aard geven.
Offline ArieMedia - 28/04/2011 17:04
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
  1. SELECT email FROM vakken, gebruikers WHERE gebruikers.gebruikers_id = 1 AND vak = 'wiskunde'
Offline JBke - 28/04/2011 18:34 (laatste wijziging 28/04/2011 18:47)
Avatar van JBke PHP gevorderde
  1. SELECT email FROM vakken v, gebruikers g WHERE g.gebruikers_id = 1 AND v.vak = 'wiskunde';


But if you realy want to use a real JOIN:
  1. SELECT email FROM gebruikers g LEFT JOIN vakken v ON g.gebruikers_id = v.gebruikers_id WHERE v.vak = 'wiskunde';

Dit is wel als gebruikers_id de FK is tussen beide tabellen. Stel dat id van elke gebruiker gewoon id is dan moet je ON g.id = v.gebruikers_id gebruiken.

Success.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.168s