login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

linkrotator met unieke hits (Opgelost)

Offline betterdays - 20/04/2011 13:51
Avatar van betterdaysLid Hey iedereen,

Heb weer een klein probleempje. Ik ben bezig met het maken van een linkrotator. Mensen kunnen hun eigen linkrotator aanmaken en daar verschillende links inzetten. Deze links worden dan geroteerd at random wanneer iemand op de rotatorlink kliks.

Nu alles gaat goed enzo, maar ik heb een klein probleem. Ik zou graag de klikjes op deze links uniek maken (dus als de gebruiker de link al heeft gezien, dan moet het systeem een andere link nemen).

Ik heb al een tabel in de database staan die alle kliks van mensen op de rotator opslaagt met het bijbehorende ip adres erbij en de linkid.

Nu wil echter het script niet zo goed lukken.
Zie: http://www.plaatscode.be/140945/

Volgens mij ligt het aan die while loop. Ik zou moeten meerdere gegevens kunnen opslaan in 1 variabele, want dat doet hij nu niet denk ik.

Hopelijk is mijn uitleg een beetje duidelijk.

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 20/04/2011 13:54
Avatar van vinTage Nieuw lid niet echt goed gekeken, maar het scheelt al een query als je de links ophaalt waar ip/user nog NIET op geklikt heeft 
Offline ArieMedia - 20/04/2011 14:25
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
vinTage schreef:
niet echt goed gekeken, maar het scheelt al een query als je de links ophaalt waar ip/user nog NIET op geklikt heeft 
Volgensmij kan het zelfs in 1 query ipv 2
Offline vinTage - 20/04/2011 14:29
Avatar van vinTage Nieuw lid
ArieMedia schreef:
[..quote..]Volgensmij kan het zelfs in 1 query ipv 2


en 2-1 = ? 
Offline Wim - 20/04/2011 14:32
Avatar van Wim Crew algemeen Werken met een while loop voor iets dergelijks is zowieso niet praktisch. Dit kan je namelijk met de MySQL notatie "NOT IN".

  1. SELECT id,link
  2. FROM rotator
  3. WHERE user='".$user1."' AND actief='ja' AND rotator='0' AND linkid NOT IN (
  4. SELECT linkid
  5. FROM kliks
  6. WHERE ip='".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."' AND user='".$user1."'
  7. )
  8. ORDER BY RAND()
  9. LIMIT 1


Met deze query haal je een random id en link op uit je rotator-tabel, welke actief is, rotator=0 heeft, van $user1 is en welke niet voorkomt in je kliks tabel :-)
Bedankt door: betterdays
Offline ArieMedia - 20/04/2011 14:35
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
vinTage schreef:
[..quote..]

en 2-1 = ? 
Oh xD Las een beetje over je bericht heen.
Offline betterdays - 20/04/2011 14:42
Avatar van betterdays Lid Bedankt Wim! Dat was inderdaad de oplossing!
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.202s