login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Timedate (Opgelost)

Offline Oneday - 17/03/2011 17:21
Avatar van OnedayNieuw lid Hey iedereen,

ik wil het volgende realiseren:

Elke keer wanneer ik een nieuwe rij in een tabel insert, moet zonder deze mee te geven, in de kolom 'timedate' automatisch de datum + het tijdstip van inserten toegevoegd worden. Ik neem aan dat hier een SQL functie voor is, maar ik kan niet direct vinden de welke? Ik vind enkel die van CURRENT_TIMESTAMP maar dat is alleen de tijd, de datum moet er dus ook bij staan.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit doe?

~Oneday

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 17/03/2011 17:31
Avatar van vinTage Nieuw lid NOW()
Offline Oneday - 17/03/2011 17:35 (laatste wijziging 17/03/2011 17:35)
Avatar van Oneday Nieuw lid
vinTage schreef:
NOW()

  1. SQL-query:
  2.  
  3. ALTER TABLE `logs` CHANGE `timestamp` `timestamp` DATETIME NULL DEFAULT 'NOW()'
  4.  
  5. MySQL retourneerde: Documentatie
  6. #1067 - Invalid default value for 'timestamp'
Offline vinTage - 17/03/2011 17:50
Avatar van vinTage Nieuw lid now is ook geen timestamp 
Offline Oneday - 17/03/2011 17:52
Avatar van Oneday Nieuw lid
vinTage schreef:
now is ook geen timestamp 

timestamp is gewoon de naam van het veld? Die kan evengoed "sjarel" zijn. 't Is ingesteld als DATETIME nu?
Offline Wim - 17/03/2011 18:23 (laatste wijziging 17/03/2011 18:25)
Avatar van Wim Crew algemeen
Citaat:
#1067 - Invalid default value for 'timestamp'


Probeer de quotes eens te verwijderen rond NOW(). De functie NOW() heb ik zelf ook altijd gebruikt, maar heb ze nooit als default value gebruikt. Ik kan ook niet met zekerheid zeggen of dat uberhaupt wel mag....

//edit:
het mag niet leerde een snelle google me. Het lijkt wel mogelijk te zijn via "Triggers":
http://bytes.co...ault-value
Offline Oneday - 19/03/2011 09:50
Avatar van Oneday Nieuw lid
Wim schreef:
[..quote..]

Probeer de quotes eens te verwijderen rond NOW(). De functie NOW() heb ik zelf ook altijd gebruikt, maar heb ze nooit als default value gebruikt. Ik kan ook niet met zekerheid zeggen of dat uberhaupt wel mag....

//edit:
het mag niet leerde een snelle google me. Het lijkt wel mogelijk te zijn via "Triggers":
http://bytes.co...ault-value

Die Quotes komen er standaard bij? Ik heb NOW() gewoon ingevuld in het veldje standaarwaarde.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.162s