login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Set up slave on same server

Offline smoos - 16/03/2011 11:18
Avatar van smoosPHP gevorderde Hey

Ik wil een slave opzetten op een database op dezelfde server. Maar kan dat? Ik kan alleen tutorials vinden hoe je de hele server moet slaven. Terwijl ik alleen een database of eigenlijk zelfs maar 1 tabel wil slaven. Heeft iemand enig idee hoe dat moet?

Thanks!

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 16/03/2011 15:53
Avatar van marten Beheerder Waarom wil je alleen maar 1 database / tabel wil repliceren? Dit kan toch gewoon met een backup? Als je server eruit ligt heb je er nog steeds niks aan. Dus graag even je doel met dit beschrijven zodat ik een gericht antwoord kan geven.
Offline smoos - 16/03/2011 18:14
Avatar van smoos PHP gevorderde Ik wil de load op die tabel verlagen door er slaves aan te laten hangen en de zware selects daar naar te sturen.
Offline Wim - 16/03/2011 21:36
Avatar van Wim Crew algemeen De load op je server resources blijft gelijk (eigenlijk, hij wordt hoger omdat je meerdere instanties van je server gaat draaien). Verder, een database is gemaakt om zware queries op te draaien (die zich niet tot 1 tabel beperken) dus ik heb mijn twijfels of de load echt zo hoog gaat zijn dat je server het niet meer trekt...
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.163s