login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

omgaan met results uit mysqli_fetch_array (Opgelost)

Offline ponel - 13/03/2011 13:37 (laatste wijziging 13/03/2011 13:56)
Avatar van ponelNieuw lid Hallo,

Ik heb mijn database zo opgemaakt dat ik 3 tabellen heb:
1.Naam
2.J_naam_category --> deze dient om many-to-many-joins bij te houden...
3.category

Nu probeer ik informatie op te halen uit de database, hetwelke vrij vlot gaat totdat ik meerdere caterogieën wil toekennen per naam.
Als ik de info wil weergeven merk ik op dat ik telkens een rij ontbreek...
In de mySQL Workbench krijg ik netjes alle rijen te zien, echter als ik de inhoud van de verworven resultaten doe in PHP ontbreek ik de rij van de naam die een 2de categorieën toegekend kreeg...

Ik werk als volgt:
  1. while ($row=mysqli_fetch_array($result))
  2. {
  3. foreach ($row as $tl)
  4. {
  5. $i=$i+1; //dient om rijen te tellen
  6. echo $i . ': '; // weegave rijen
  7. echo print_r(($tl)). '<br>';
  8. }
  9. }



de query is als volgt:
  1. SELECT id_naam, naam.naam, id_category, category.category FROM naam INNER JOIN j_naam_category ON id_naam = idnaam INNER JOIN category ON idcategory = id_category WHERE TRUE




Merk op dat het mijn doel is om de verwerking zo automatisch mogelijk te laten verlopen door alle info op te slaan in dynamsche arrays volgens een schema dat ik gebruik voor de dynamische opbouw van mijn querry.
Op die manier is het eenvoudiger om later zaken toe te voegen, te verwijderen of te wijzigen...

Tot en met de query werkt dit perfect en dit werkte ook perfect voor het ophalen van de resultaten, tot ik meerdere categorieën wou gaan gebruiken per naam toen gaf php slechts 1 van de 2 categorieën weer...

Kan iemand me helpen, want ik ben vrij nieuw in het landschap van php en sql... en ik bijt nu reeds enige tijd mijn tanden stuk op dit probleem(pje)

Wim schreef:
Code tags!

0 antwoorden

Gesponsorde links
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s