login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

public function en foreach loop hulp

Offline jantje8 - 03/03/2011 19:04 (laatste wijziging 03/03/2011 21:41)
Avatar van jantje8Nieuw lid Hallo allemaal,

Ik heb een beetje kennis van php en mysql. Om mij verder te verdiepen ben ik het volgende aan het proberen met behulp van een public function.

Ik wil graag een functie proberen te maken maar dat lukt niet. Ik heb een aantal tutorials gevolgd en kan er iets wijs uit worden.

Mijn query is als volgt :

  1. $product_size_query = $this->db->query("SELECT * FROM " . DB_PREFIX . "product WHERE model = '" . $model . "' ORDER BY model");

Er staan producten in mijn database die qua gegevens hetzelfde zijn, maar alleen een verschil hebben in de kolom size. De maat als medium, small, large wil ik uit de kolom halen om vervolgens in een select list weer te geven.

Nu dacht ik met het volgende een heel eind te komen, maar volgens mij zit ik helemaal mis.

  1. public function getSizeOptions($size)
  2. {
  3. $product_size = array();
  4. $product_size_query = $this->db->query("SELECT * FROM " . DB_PREFIX . "product WHERE model = '" . $model . "' ORDER BY model");
  5.  
  6. foreach ($product_size_query->rows as $product_size)
  7. {
  8. $product_size_value_data = array();
  9. }
  10. return $product_size_data;
  11. }

Kan iemand mij in de goede richting helpen of is er meer informatie voor nodig? Ook ben ik benieuwd hoe ik de resultaten in een select lijst verwerk.

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline valles10 - 03/03/2011 19:14 (laatste wijziging 03/03/2011 19:15)
Avatar van valles10 HTML interesse $model is niet gedefineerd...
en waarvoor heb je $size gebruikt? want je gebruikt hem verder nergens in je functie...
en waarom heb je geen CODETAGS!
Offline Oneday - 03/03/2011 19:15 (laatste wijziging 03/03/2011 19:16)
Avatar van Oneday Nieuw lid Je zet niets in de array in je foreach, je declareerd $product_size_value_data telkens als een array maar je plaatst er niets in.

Dus ik geloof dat je het volgende wil bereiken:

  1. public function getSizeOptions($size) {
  2. $product_size_data = array();
  3.  
  4. $product_size_query = $this->db->query("SELECT * FROM " . DB_PREFIX . "product WHERE model = '" . $model . "' ORDER BY model");
  5.  
  6. foreach ($product_size_query->rows as $product_size) {
  7. if (!in_array($product_size,$product_size_data))
  8. {
  9. $product_size_data[] = $product_size;
  10. }
  11.  
  12. }
  13.  
  14. return $product_size_data;
  15. }


EDIT: zoals bovenstaande reactie: $model is ook nog niet gedefinieerd + wat is 't nut van die size?

Ik ga er overigens wel vanuit dat je database queries correct zijn en correct worden uitgevoerd.
Offline Abbas - 03/03/2011 21:43
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Volgende keer maak je gebruik van codetags. Lees ook eens de forumregels.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.192s