login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Gegevens onthouden van een vorige formulier

Offline Kevintjeeh - 30/11/2010 17:44
Avatar van KevintjeehNieuw lid Beste mensen,

Ik zit op dit moment met een probleempje.
Ik ben bezig een soort van 'voorordersysteem' te ontwikkelen.
Een bedrijf is van plan om producten via het internet te gaan verkopen en wil de mensen die in de winkel komen middels dit systeem een order plaatsen.
Het is simpelweg een grote lijst met alle producten en d.m.v. een knopje en een invoerveldje kun je het aantal (van dat product) aanpassen en later bestellen. Klik hier voor een printscreentje.

Als ik dus het aantal van een product op bijv. 2 zet en ik klik op 'Ga naar de volgende stap' dan ga ik naar een tweede pagina 'index-2.php'. En die eerste pagina heeft een form die middels 'action' verwijst naar die index-2.php.

Op die index-2 zie ik dus de geselecteerde producten, het aantal, subtotaal etc. Echter, wanneer ik op vorige klik (om iets te corrigeren) dan zijn alle waardes verwijderd/vergeten.

Ik heb van alles geprobeerd; van een PHP-include systeem (index.php?pagina=bla) naar een directe link gewijzigd (bla.php), verschillende javascript codes gebruikt om naar de vorige pagina te gaan enz. Ik heb tevens ook een ander formulier gemaakt en op de zelfde manier naar een tweede pagina verwezen, en daar deed hij het wél.

Het is tevens ook geen optie om sessies te gebruiken omdat er meerdere mensen tegelijkertijd op 1 IP werken.

Een samenvatting van het bovenstaande:
Ik heb een formulier op index.php die middels het attribuut 'action' verwijst naar index2.php. Als ik de gegevens invul en ik submit de form dan ga ik naar index-2.php en zie ik de waarden. Ga ik dan weer terug naar index.php (middels de vorige-knop) dan zijn die vooraf ingevulde velden leeg.

Wie heeft dit probleem eerder gehad en kan me helpen?

PS. Ik weet dus niet of dit in de juiste categorie staat, omdat het een javascript foutje, een PHP foutje of een HTML foutje betreft.

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline Downbase - 30/11/2010 17:54
Avatar van Downbase Lid Probeer dermate van een sessie en een cookie, om de aantal waarden te onthouden. Zodra ze dan de gegevens hebben gecontroleerd en de action hebben verwijst om de gegevens door te voeren. Zorg je er weer voor dat de session zich verwijderd. Zodat als ze opnieuw willen bestellen alles weer op 0 staat.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.162s