login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Paginas opslaan

Offline woods - 29/11/2010 20:48
Avatar van woodsNieuw lid Hallo,

Ik ben bezig met het maken van een zeer uitgebreid CMS voor een site. Nu heb ik bij verschillende sites verschillende manieren om de pagina's op te slaan. Als pagina's van een site hele korte stukken tekst bevat sla ik dit op in een database. Bevatten pagina's langere stukken tekst en code dan include ik deze gewoon. maar nu loop ik tegen het volgende aan.. Sommige pagina's hebben een ander HEAD nodig, of een andere META description. Wat is nu een goeie manier van opslaan als je met zoveel dingen rekening moet houden?

Mvg, Wout

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Kevin - 29/11/2010 21:12
Avatar van Kevin Crew Ajax/REST Ik zou in je databank deze zaken dan scheiden en ze achteraf met je backend programming language alle stukjes laten samenvoegen.
Offline woods - 29/11/2010 21:23
Avatar van woods Nieuw lid Daar was ik ook. Alleen wat is een goeie manier die niet al te snel overhead genereert. Aangezien tekst met code niet in een database mag, dus moet dat worden ge include, en alle andere pagina-eigenschappen moeten uit een database worden gehaald. Dit gebeurt elke keer als een pagina wordt geladen, wat is een effectieve manier hiervoor?
Offline vinTage - 29/11/2010 21:32
Avatar van vinTage Nieuw lid je bedoeld "tekst met code" die uitgevoerd moet worden (bv een contactform?)

Ik ben bezig met een site waarbij ik gewoon een 'te includen" regeltje maak.
De 'webmaster' selecteert uit een dropmenu de files die hij KAN includen en die wordt bij in de db opgeslagen, de site waar ik mee bezig ben heeft niet meer nodig.

Wat je ook kan doen is een rewrite rule maken voor:
[include='includes/contact.php']

Zo kan je overal include waar je zelf wilt.
Offline woods - 29/11/2010 21:47
Avatar van woods Nieuw lid Nog niet eens aan gedacht. dat is inderdaad een optie, bedankt!

Weet je toevallig ook hoe wordt dit over het algemeen wordt opgelost bij grotere CMS systemen?
Offline Stijn - 29/11/2010 22:44
Avatar van Stijn PHP expert Installeer er eens ééntje en kijk naar de database tabellen die gemaakt worden. Kan je veel uit afleiden.
Offline Aar - 29/11/2010 23:14
Avatar van Aar PHP interesse Ikzelf had dit probleem op, maar ik heb het opgelost met een templateparser (Smarty ). Misschien voor een kleine applicatie best wel overkill, maar het komt er op neer dat de output aan het eind van het script ge-outputted wordt.

Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.165s