login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Winkelmandje-probleem (Opgelost)

Offline Kevintjeeh - 19/11/2010 11:14
Avatar van KevintjeehNieuw lid Beste Sitemasters,

Ik kamp met een klein probleempje waar ik maar niet uit kan komen. Om eerlijk te zijn heb ik ook geen flauw idee op welke termen ik zou moeten zoeken om een oplossing te vinden. Als iemand dit wel weet of de juiste topic heeft, dan kijk ik daar graag.

Mijn probleem is; ik ben bezig met een soort webwinkel. Nou kennen we allemaal het winkelmandje-systeem wel. Ik heb de gegevens in de database gezet. Elk product heeft een eigen (eventueel nieuwe) row in de database. Wanneer er twee van hetzelfde product worden toegevoegd, dan wordt er gewoon het aantal naar 2 gewijzigd. De unieke waarde van elke winkelwagen is de winkelwagen-sleutel; een varchar(40) welke een string in sha1 betreft. Een gebruiker heeft een sessie met diezelfde waarde als in de database. Simpel. Maar nu moet ik alle verkochte artikelen weergeven. Dus nu moet ik van elke winkelwagen apart alle producten kunnen weergeven. Ik weet dat ik dat waarschijnlijk kan bereiken met GROUP BY, maar ik kom maar niet tot een oplossing.

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is, zo niet, dan probeer ik het ngo wel duidelijkr te maken. En uiteraard hoop ik dat iemand me hiermee kan helpen. Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Kevin de Groot

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline pauwel - 22/03/2011 21:51 (laatste wijziging 22/03/2011 21:52)
Avatar van pauwel Nieuw lid Dit is eerder een fout in de opmaak van je tabellen.
Als je nu een tabel met alle producten hebt en een tabel van alle gebruikers,
dan zou ik een extra tabel aanmaken "winkelmandje".
in deze tabel zou je dan 3 kolomen maken

IDgebruiker | ID product | aantal

als de gebruiker nu een product toevoegd in zijn winkelmandje, dan wordt er een record toegevoegd van welke gebruiker welk product heeft gekocht.
je kan dan nogaltijd een overzicht krijgen van alle producten die verkocht zijn en ook een overzicht van welke gebruiker welke producten al heeft gekocht.
Mvg Pauwel
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.159s