login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Tabellenstructuur

Offline nick5556 - 15/11/2010 08:29
Avatar van nick5556PHP beginner Ik weet niet hoe ik mijn tabellenstructuur op moet gaan bouwen. Het idee ziet er als volgt uit:

Een speler kan zich aanmelden en deze kan dan eenheden(in het leger) aanmaken. Voor sommige eenheden heeft de speler een bepaalt soort gebouw nodig, het gebouw1 moet bijvoorbeeld 3 keer uitgebreid zijn voordat eenheden4 gemaakt kan worden.

Alles moet in een database komen te staan omdat dat voordelen geeft als er iets nieuws bij komt.

Nick.

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Aar - 15/11/2010 08:37
Avatar van Aar PHP interesse leden
- id
- naam
- mailadres

leden-eenheden
- EenheidID
- LedenID
- GebouwID

Eenheden
- ID
- Naam

Gebouw
- ID
- Naam

Of mogen Eenheden meer gebouwen aanmaken?
Offline nick5556 - 15/11/2010 08:46
Avatar van nick5556 PHP beginner Nou het is dus zo:

De speler wil een 'F-16' vliegtuig maken maar daarvoor heeft hij/zei een aantal onderzoeken nodig waar deze in kan staan. Die onderzoeken moeten allemaal een bepaalt level zijn voordat de F-16 gemaakt kan worden. Hoe moet ik dit in database's zetten.

(sorry ik heb het eerst anders uitgelegd maar voor dat deel heb ik net de oplossing gevonden via google )
Offline Gerard - 15/11/2010 13:01
Avatar van Gerard Ouwe rakker Tip: MySQL Workbench 5.2 - Uitstekend product om je database te modelleren. Op die manier kan je ook een grafische weergave van je omgeving delen met de personen hier, zodat je een betere ondersteuning krijgt.
Offline nick5556 - 15/11/2010 19:28
Avatar van nick5556 PHP beginner Ik ga hier direct mee aan de gang, dankuwel!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.32s