login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

zoekfuncie werkt niet (Opgelost)

Offline Luc18 - 18/10/2010 15:17
Avatar van Luc18Onbekend Goedemiddag allemaal,

Ik heb hier een tutorial gelezen. Deze heb ik vervolgens proberen in te bouwen in mijn eigen zoek systeem. Helaas is het me niet gelukt en zegt hij steeds dat er geen records gevonden konden worden.

hierbij de mysqli code:

  1. $zoekwoord = connectie()->real_escape_string($_POST['zoekwoord']);
  2.  
  3. $forum_zoek = connectie()->query("SELECT * FROM `forum_onderwerp` WHERE MATCH(`titel`,`bericht`) AGAINST('".$zoekwoord."' IN BOOLEAN MODE)") or die(connectie()->error);


Ik heb ze ook toegevoegd aan de index.

Hopelijk kan iemand me vertellen wat ik fout doe..

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Jelmerholland - 19/10/2010 00:52
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Moet je niet de LIKE element hebben in je SQL (ben niet goed in SQL dus weet niet of ik 't fout heb ;) )
Offline Luc18 - 19/10/2010 11:43
Avatar van Luc18 Onbekend Normaal gebruik ik ook like, maar ik las hier een tut dat je op deze manier ook kon zoeken door de database. Dus dat ben ik nu dan ook aan het proberen, want like is ook niet egt het beste..

Offline smtp - 19/10/2010 11:52
Avatar van smtp Nieuw lid heb je een FULLTEXT KEY aan de tabel waarop je zoekt toegevoegd?
Offline Luc18 - 19/10/2010 12:32
Avatar van Luc18 Onbekend ja, en heb het probleem inmiddels ook gevonden. Wanneer je met behulp van fulltext laat zoeken, pakt hij woorden kleiner dan 4 tekens niet. Dit was dus het gehele probleem dat ik daar steeds wel op zocht.

Tog bedankt allen voor het meedenken.

Met vriendelijke groet,

Luc
Offline Jelmerholland - 20/10/2010 18:56
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Hoe heb je 't nou opgelost dan? Wat heb je gewijzigd? Kan wel handig zijn voor een volgende die met dit probleem zit.

Ps. klik even op de 'Oplossing!' knop onder de post die de oplossing gaf (of druk gewoon op het 'vinkje' hieronder)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.188s