login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

rekenen in php met velden uit mysql

Offline wkoe - 19/09/2010 13:51
Avatar van wkoeNieuw lid Hallo allemaal,

Ik ben een beginner op het gebied van php en sql. Ik probeer er nu wat beter mee bekend te raken. Ik moet ook wel want ik heb een klant die het mogelijk wil maken voor bezoekers de kantonrecht berekening te doen.

----------------------------------------------
Die formule is als volgt:
A x B x C

A = aantal dienstjaren
De diensttijd loopt van de datum waarop de werknemer in dienst is getreden tot de datum waarop de arbeidsovereenkomst wordt ontbonden, waarbij de dienstjaren op hele jaren worden afgerond. De dienstjaren tot 35 tellen voor 0,5, de dienstjaren vanaf 35 tot en met 44 voor 1, de dienstjaren vanaf 45 tot en met 54 voor 1,5 en de dienstjaren na zijn 55e voor 2. Een voorbeeld: stel de werknemer is 56 jaar en hij heeft 26 jaar bij zijn huidige werkgever gewerkt. De rekensom is dan als volgt:

(5 x 0,5 = ) 2,5 + (10 x 1 = ) 10 + (10 x 1,5 = ) 15 + (1 x 2 = ) 2 = 29,5

B = laatstverdiende loon
Hierbij wordt uitgegaan van het laatstverdiende bruto-maandsalaris met bijbehorende vaste looncomponenten, waaronder in ieder geval het vakantiegeld.

C = de correctiefactor
De kantonrechter kan met de factor C de hoogte van de ontslagvergoeding aanpassen naar een hoogte die hij in dit geval gepast vindt. De correctiefactor drukt de mate uit waarin de werknemer of de werkgever schuldig is aan het ontslag. Als uitgangspunt geldt C=1. De correctiefactor ligt gemiddeld tussen 0,8 en 1,5.
------------------------------------------------------

Ik heb allereerst een formuliertje gemaakt die de benodigde data opslaat in de mysql joomla database in tabel joomla_chronoforms_Kantonrechtformule met de velden leeftijd jarenindienst en maandinkomen en cf_id als primary key.