login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Sorteren met $_GET (Opgelost)

Offline Zappien - 15/09/2010 10:50
Avatar van ZappienNieuw lid Hallo allemaal.

Ik ben hier al een paar keer terecht gekomen met telkens een opgeloste vraag, dus probeer ik het vandaag weer eens met een zeer simple vraag ( ben vergeten hoe het moet ).

Ik sorteer nu al een tijdje gewoon met post, maar heb ook een pagination systeem. namelijk als je dan naar pagina 2 gaat dan zal de $_POST terug gereset zijn. Dus wil ik $_GET in de url om zo te sorteren.

Heb hier al een tutorial gezien over sorteren met $_GET maar daar zet ie de links in waar je dan op klikt. Ik wil het namelijk met een form doen, method get.

Nu het probleem ligt echter in de url. Ik heb mijn paginas geincluded en heb ong zo een url;

index.php?page=test&mode=test2

test2 is de pagina waar ik dus mijn tables wil sorteren. Maar als ik dan op submit druk ( mits de action ook op index.php?page=test&mode=test2 staat ) veranderd ie de link naar index.php?order=jesorteernaam&ordertype=ASC waneer ik hem eigenlijk index.php?page=test&mode=test2&order=jesorteernaam&ordertype=ASC wil hebben.

Dit heb ik vroeger wel al eens kunnen doen maar ben op het moment het antwoord kwijt, wie helpt me even zoeken?


Alvast erg bedankt,
Nico

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Kevin - 15/09/2010 15:09 (laatste wijziging 15/09/2010 15:12)
Avatar van Kevin Crew Ajax/REST Nou het is logisch als je een form submit via GET, dan steek hij alle velden mee in de url. Uiteraard is er geen veld die page noemt en die toevallig ook de waarde "test" heeft.

Aan jou dus om bv (simpele oplossing) een hidden field te gebruiken. Of in je form action "index.php?page=test" mee te geven al.

Edit: Klein voorbeeldje om in je form bij te steken:

  1. <input type="hidden" name="page" value="test">
Bedankt door: Zappien
Offline Zappien - 15/09/2010 15:26
Avatar van Zappien Nieuw lid in de form action lukt het niet. gaat ie direct naar index.php. Die hidden field lukt wel als het goed zou gaan. de = word verkeerd weergegeven als %3D
Offline Kevin - 15/09/2010 15:30
Avatar van Kevin Crew Ajax/REST Hidden field it is dan maar 

%3D is hexadecimaal voor het "=" (is gelijk aan)-teken. In de url maakt dit niet uit, de server verstaat dat wel.
Offline Zappien - 15/09/2010 15:36
Avatar van Zappien Nieuw lid Heb het eens geprobeerd maar bij mij lukt het dus niet Als de pagina niet bestaat gaat ie naar index.php. met die url gaat die dus naar de index pagina en niet naar het geen dat ik wil;

index.php?page%3Dtest%26mode%3Dtest2&order=jesorteernaam&ordertype=ASC
Offline Kevin - 15/09/2010 15:40 (laatste wijziging 15/09/2010 15:41)
Avatar van Kevin Crew Ajax/REST Dat is raar? Heb snel zelf zoiets gesimuleerd en bij mij lukt dat perfect.
Kan je mss op plaatscode.be je code zetten? Misschien vinden we dan sneller de oplossing?

Edit: heb je in je url "%3D" al handmatig veranderd door "=" en zo een getest?
Offline Zappien - 15/09/2010 15:47 (laatste wijziging 15/09/2010 16:02)
Avatar van Zappien Nieuw lid Ik heb het gevonden, dacht alleen dat er wel een makkelijker manier was om dit te doen.

Heb dus meer hidden vields geplaatst. Elke field geeft een & en = automatisch mee. Ik splits elk voor = en na & in aan field.

  1. <input type="hidden" name="page" value="test">
  2. <input type="hidden" name="mode" value="test2">


Dan geeft die perfect het geen wat ik wil.

EDIT: Oh   dat bedoelde je ook in je eerste post, sorry en bedankt voor de oplossing 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.183s