login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Remote database connecten (Opgelost)

Offline Erwt - 13/09/2010 16:46
Avatar van ErwtPHP beginner Hej allemaal,

Ik heb het volgende idee in mijn hoofd: Een cms waarin klanten staan met databasegegevens van hun specifieke webhostingpakket. Dus stel: id, username, password, db_host, db_user, db_pass, db_dbname.

Eenmaal in het cms kan de klant zijn eigen klantgegevens aanpassen, waarbij MySQL dus connect naar mijn eigen lokale database. En wanneer de klant op bijvoorbeeld gastenboek klikt (om het gastenboek te beheren) dan moet er een verbinding gemaakt worden naar de database van de host waar zijn website op staat. (als ik voor elke klant een specifieke webhost heb).

In veel gevallen geeft de server terug dat de verbinding alleen vanaf localhost is toegestaan. In andere gevallen probeer ik te verbinden maar geeft hij verkeerde username/password aan.

Nu is het niet zo dat ik dit specifieke probleem wil oplossen, maar liever wil weten of er nog een andere manier is om mijn cms te laten bouwen. (Ja, alles op één server, dat snap ik )

Groeten,

Erwin Okken

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline simolokid - 17/09/2010 12:42
Avatar van simolokid Nieuw lid Als je toegang hebt tot phpmyadmin/directadmin / iets in die trant op de server, kun je bij host eventueel '%' invullen zonder de '. Dan kan je overal ermee connecten. Let wel; dan is je server dus vanuit OVERAL te managen, als je de inloggegevens hiervoor bezit.

Of bedoelde je dit niet?
Bedankt door: Erwt
Offline Erwt - 20/09/2010 18:26
Avatar van Erwt PHP beginner Op localhost krijg ik een overzicht van welke gebruikers wanneer toegang hebben. En bij machine moet je dan inderdaad '%' invullen. Na iets beter zoeken heb ik het gevonden in mijn directadmin. Wanneer een klant inlogt kan hij een database aanmaken en wanneer je deze dan wijzigt dan kan je ook 'Allowed Hosts' invullen. Beetje een omweg, maar toch gevonden. Bedankt!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.163s