login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Hoeveel select opdrachten

Offline mik38 - 01/09/2010 20:08
Avatar van mik38Nieuw lid Hoi,

Hoeveel select opdrachten kan je geven zonder dat het een belasting voor de pagina wordt ?
Ik heb er meer dan 600 gegeven (en dit op elke van 1.000 pagina's), maar dat bleek veel te veel. Ook omdat de site dagelijks 3.000 bezoekers trekt.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 01/09/2010 20:18
Avatar van Koen PHP expert Dit hangt helemaal af van de hoeveelheid data die je elke keer uit de database haalt. Als je 600 queries per pagina uitvoert zou ik toch je code nog eens herzien als ik jou was, het zou wel eens kunnen dat je verscheidene dingen veel gemakkelijker kan schrijven. (Afhangende van jouw systeem, natuurlijk.)
Offline Martijn - 03/09/2010 12:38
Avatar van Martijn Crew PHP Ik weet niet of je gebruik maakt van LIMIT, maar als je bv maar 1 ding nodig hebt, kun je LIMIT 1 in je query zetten, op grote schaal helpt dat zeker wel. En als je SELECT * doet kun je beter de ster vervangen door kolomnamen die je nodig hebt, ook dat is sneller.
Gewoon optimaliseren dus, want ik kan me niet echt voorstellen dat je zoveel queries nodig hebt om een pagina te laden
Offline urqbz - 03/09/2010 13:38
Avatar van urqbz PHP interesse Klinkt mij ook inderdaad wat absurd in de oren. Je moet ook opletten dat je geen gegevens gaat ophalen die je al hebt... Sla die dan op in (indien nodig een PHP.net: global) een variabele...
Mocht je echt al die queries nodig hebben dan heb je gewoon een zeer zware server nodig. Ik heb daar zelf niet zoveel ervaring mee, maar je kunt vast eens googlen naar een VPS met veel RAM en een moderene processor, of misschien meerdere.
Offline DenMette - 03/09/2010 14:50
Avatar van DenMette PHP gevorderde Zoals mijn voorgangers zeiden "optimaliseren", het is ook voor mij echt absurd om 600 queries. Als die queries altijd moeten uitgevoerd worden, dan kan je best eens gaan zien voor een virtuele tabel van te maken. Dit soort tabellen heten "views", bijna elke database kent dit wel.

Google eens rond voor Views te kunnen gebruiken, heb dit zelf ook al veel gebruikt en is super handig wanneer je bijvoorbeeld meerdere tabellen telkens met elkaar gaat linken.
Offline Maarten - 03/09/2010 15:40
Avatar van Maarten Erelid Of stort je eens op een framework, die dingen hebben meestal ingebouwde caching en dergelijke daarvoor.

Ik weet nog dat je met cakePHP onderaan kon zien welke queries je uitgevoerd had en zo, zelfs al haal je dertig keer hetzelfde op, die query kwam er maar 1 keer bij.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.163s