login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PHP mySQL en het aanroepen van JS wanneer nodig

Offline Kevin - 01/09/2010 13:00
Avatar van KevinCrew Ajax/REST Geachten,

Mijn vraag is eigenlijk hoe kan je een functie maken in PHP die een bepaald JavaScript functie gaat aanroepen wanneer er iets nieuws in een mySQL zit?

Ik heb volgende functies al:

- PHP: ga in databank kijken naar een bepaald tabel en lees iets uit (oa: laatste nieuw bericht)

- JS: functie die elke 2 seconden een AJAX call doet naar een php pagina om voorgaande functie uit te voeren en een resultaat te posten.

Nu wil ik dit nog:

- PHP functie: PHP moet gaan kijken met een "live-view??" om te zien of er iets nieuws is (ipv JS die dit elke 2 sec doet) en erna moet PHP de bovenstaande JS functie triggeren.

Heb ik dit een beetje duidelijk geformuleerd?

MvG,
Kevin

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline valles10 - 01/09/2010 13:12 (laatste wijziging 01/09/2010 13:15)
Avatar van valles10 HTML interesse
  1. echo "<script>jsFunctie();</scrip>";

met php kan je niet om de 2 seconden kijken of er iets nieuw is in de db, dat kan alleen met javascript/ajax/jquery...

Nu ja, je kan het wel, door om de 2 seconden de pagina te laten refreshen...
Offline Kevin - 01/09/2010 13:28
Avatar van Kevin Crew Ajax/REST Hey bedankt voor je antwoord. Maar bv facebook chat ofzo, die gebruiken toch ook geen javascript om elke second een "live" bericht weer te geven?
Of ben ik mis?
Offline valles10 - 01/09/2010 13:44 (laatste wijziging 01/09/2010 13:45)
Avatar van valles10 HTML interesse ehm.. Facebook is één en al javascript(jQuery) 
Offline Maarten - 01/09/2010 14:28
Avatar van Maarten Erelid ddReborn: dat zal idd met een soort JavaScript mechanisme gaan... vergeet niet dat die mannen waarschijnlijk een aantal servers hebben om enkel en alleen die chatrequests de dienen, met een simpel shared hosting pakket zou ik geen zo'n chatding maken voor een paar honderd man tegelijk, dan ben je waarschijnlijk beter af met een combinatie à la flash <> flash communication server of silverlight <> wcf services, omdat die maar iets naar de client sturen als het nodig is in plaats van periodiek te controleren of er iets te lezen valt.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s