login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Gegevens uit database halen

Offline mik38 - 31/08/2010 13:14
Avatar van mik38Nieuw lid Ik heb een tabel met hierin een overzicht van diëten (280) en een gemiddeld cijfer per dieet. Zie de website www.tipsbijafvallen.nl onderaan.

Nu wil ik deze gemiddelden plaatsen achter de naam van het dieet. Voorheen heb ik dat opgelost door achter elk dieet een aparte selectie aan te roepen zoals bijvoorbeeld:
$gemiddelde = mysql_query("SELECT gemiddelde FROM dieet WHERE dieet = 'montignac'").

Aangezien hierdoor 280 keer een selectie werd gemaakt was mijn provider niet blij. Nu wil ik 1 keer een selectie maken en hier 280 gebruik van maken, maar als ik doe:
$gemiddelde = mysql_query("SELECT gemiddelde FROM dieet")
dan komt alles onder elkaar te staan en kan ik niet willekeurig een rij selecteren.

Ik ben vrij nieuw met php en kan geen oplossing bedenken voor dit probleem. Ook niets gevonden op internet.

Heeft iemand misschien een bruikbare oplossing ?


7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Button - 31/08/2010 14:15
Avatar van Button PHP ver gevorderde
Citaat:
$gemiddelde = mysql_query("SELECT gemiddelde FROM dieet")
dan komt alles onder elkaar te staan en kan ik niet willekeurig een rij selecteren.


Wat bedoel je met: alles onder elkaar te staan? Ik begrijp niet goed wat er niet lukt.
Offline mik38 - 31/08/2010 19:10
Avatar van mik38 Nieuw lid Als ik dan bijvoorbeeld invoer:

echo "$a[0]"; Dan krijg ik het gemiddelde van het eerste dieet.
Gebruik ik een while lus, dan krijg ik eerst het gemiddelde van het eerste dieet, dan het 2e dieet etc.

Maar ik wil beginnen met het gemiddelde van het 4e dieet, dan het 7e dieet etc. Dus zelf bepalen waar ik welk gemiddelde plaats.

Hopelijk zo goed uitgelegd ?
Offline PcFreak - 31/08/2010 19:26
Avatar van PcFreak Nieuw lid
  1. echo " dieet 1 ".$a['1']." ";
  2. echo " dieet 2 ".$a['2']." ";


zoiets dan?
Offline jaronneke - 31/08/2010 20:10 (laatste wijziging 31/08/2010 20:10)