login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PHP/SQL primaire en secundaire pagina's

Offline Martijn2008 - 19/08/2010 12:40
Avatar van Martijn2008PHP beginner Hello everyone,

Voor mijn huidige project ben ik bezig met het ontwikkelen van een CMS-systeem. Het is de bedoeling dat dit systeem zowel primaire- als secundaire pagina's als resultaat geeft.

Mijn idee is dit af te handelen met 1 CRUD-controller, maar heb nog niet zo'n goed beeld bij hoe ik dit nou precies in de database moet oplossen.

Ik heb momenteel 1 tabel aangemaakt die pagina heet. Waarschijnlijk zou ik nog een tabel type moeten toevoegen. Hierin wil ik dan het type pagina opslaan(primair/secundaire pagina). Maar hoe dan verder? Een tabel hoort_bij met twee foreign keys NO ACTION naar pagina?

Graag hoor ik jullie ideeën hierover!

Alvast bedankt!

Martijn

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Maarten - 19/08/2010 14:42
Avatar van Maarten Erelid Waarom beperken tot primair en secundair?
Als je gewoon een tabel pages maakt, met daaraan een veldje "parent_page" oid, dan kan je oneindig diep gaan.. lijkt me toch dynamischer & eenvoudiger te programmeren?
Offline Martijn2008 - 19/08/2010 14:49 (laatste wijziging 19/08/2010 14:51)
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Dat zou misschien kunnen, maar wat voor variabele zou jij de primaire pagina dan willen geven? Een foreign key naar zichzelf?

P.s. Ik wil graag een genormaliseerde database, zodat het DBMS-systeem de input valideerd. Ik wil niet onnodig codes gaan schrijven in mijn PHP-scripts terwijl het DBMS-systeem dergelijke fouten er ook uit kan filteren. Ik gebruik als DBMS-systeem overigens MySQL.
Offline Maarten - 19/08/2010 15:10
Avatar van Maarten Erelid Of gewoon geen? Als een record geen parent heeft bevindt deze zich op het hoogste niveau, en anders niet.
Offline Martijn2008 - 19/08/2010 15:23
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Pfoe... dat is lelijke manier van opslaan. Geen interne controle met het DBMS-systeem mogelijk 
Offline Maarten - 19/08/2010 16:50 (laatste wijziging 19/08/2010 16:51)
Avatar van Maarten Erelid Lol? Wat is daar lelijk aan, that's the way it's done.. en waarom is er dan geen interne DBMS-controle mogelijk? Wat wil je dan gaan controleren?

http://en.wikip...base_model
edit: en specifiek vanop MySQL zelf: http://dev.mysq...-data.html
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.163s