login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Trage edit TOP(200) MS-SQL 2008

Offline gildebt - 29/07/2010 14:38
Avatar van gildebtNieuw lid Ik heb een snelle dedicated server (2008 64bit) met mssql 2008 server gehost bij mijn provider. Hierin heb ik een database aangemaakt met een simpele tabel en daarin enkele records.
Wanneer ik op de server zelf met rechtermuisklik kies voor 'Edit Top 200 Rows' dan krijg ik binnen 1 seconde het resultaat te zien.

Wanneer ik nu op mijn lokale systeem via de MS-SQL management studio verbinding maak met deze server en ik met rechtermuisklik op de tabel klik en kies voor 'Select Top 1000 Rows' wordt het resultaat binnen 1 seconde weergegeven.
Wanneer ik met rechtermuisklik kies voor 'Edit Top 200 Rows' dan wordt er eerst ongeveer 6 seconde gewacht voordat de tabel wordt weergegeven.

Op welke manier kan ik de functie 'Edit Top 200 Rows' sneller maken?

(Er is al getest met een andere (nieuwe) server en er is reeds een herinstallatie uitgevoerd, tevens getest met connecten vanaf andere systemen en getest met zowel grote als kleine databases)

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Maarten - 29/07/2010 14:44
Avatar van Maarten Erelid Misschien is het omdat je studio op je lokaal systeem een beetje moeite heeft om die editeerbare tabel te renderen? Ik weet 1 ding, als ik vanaf m'n localhost connecteer met de tabellen achter MS CRM heeft ie er ook wel even tijd voor nodig 
Offline Martijn2008 - 29/07/2010 14:47
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Even een paar vragen:
1.) Welke installatie van SQL Server 2008 heb je gedraaid? Express?;
2.) Op welke manier communiceer je precies met de database? Windows authentificatie of met username/password?;
3.) Heb je speciale bijzondere security instellingen gemaakt op SQL-server?;
4.) Gebruik je de database i.c.m. een door jouw gemaakte applicatie? Zo ja, wat voor applicatie? Console, Windows Form of een ASP.net applicatie? Welk .NET Framework gebruik je precies?
5.) Heb je al in je configuratiescherm bij systeem->apparatenbeheer gekeken of alle apparatuur van het systeem juist geïnstalleerd staat?
Offline gildebt - 27/08/2010 11:46
Avatar van gildebt Nieuw lid Antwoorden:
1) Volledige MS-SQL Server 2008
2) username/password
3) standaard instellingen verder
4) Database direct in MS-SQL Management Studio aangemaakt
5) Alle apparatuur is correct geinstalleerd!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.194s