login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

HTML in database? (Opgelost)

Offline SynBitz - 29/07/2010 01:17
Avatar van SynBitzLid ik vroeg me af of het een goed idee is om HTML in mijn database variabelen te hebben, of ik beter BB code can gebruiken, en deze daarna omzetten naar de gewenste html body?

wat zijn de voordelen/nadelen van html in database tegenover BBcode?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 29/07/2010 01:39
Avatar van Stijn PHP expert Ik ga voor HTML in je tabel want dan moet je je bbcode niet telkens omzetten bij het ophalen van je inhoud uit de tabel.
Offline SynBitz - 29/07/2010 04:42
Avatar van SynBitz Lid Ja zoiets dacht ik ook al... maar als bb code gebruik kan ik wel gemakkelijker artikels stylen... snap je? of kan ik dat dynamisch nog op een andere manier doen?


nog voordelen/nadelen?
Offline Esli - 29/07/2010 16:45
Avatar van Esli PHP interesse Je kan toch perfect BBC gebruiken? Als je BBC gebruikt, en voor je teksten (of what ever) naar de database stuurt, parsed, dan zit het als HTML in de database. Maar persoonlijk zou ik gewoon BBC gebruiken, niet parsen, database in, database uit en dan parsen. Is het handigste als je je pagina's wilt gaan bewerken. En ja, prestatieverlies... maar dat is miniem. (Je kan het nog altijd cachen, dat beperkt het nog meer.)
Offline Martijn - 30/07/2010 11:25
Avatar van Martijn Crew PHP ik ga voor de databse in zoals het getypt is, en als je het eruit haalt parsen. Stijn heeft een punt dat t wat performace kost, maar daar staat tegenover dat als jij je parse code aanpast (dus bv van <B> een <strong> maakt om met xhtml mee te gaan) dat dat alleen werkt voor alle dingen die daarna worden aangepast.

Probleem twee, wat als de user (als dat voorkomt) zn code weer wilt aanpassen? Ga je m dan zn html terug geven?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.158s