login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

MysQL wordt niet uitgevoerd tijdens cronjob (Opgelost)

Offline thomasje - 26/07/2010 21:39
Avatar van thomasjeMySQL beginner Ik ben al 3 dagen aan het rommelen met een php script wat ik door middel van een cronjob wil laten uitvoeren.

Nu ben ik er eindelijk achter waar het steeds misloopt. Hij maakt wel verbinding met MySQL database maar zodra hij er iets uit moet halen op er iets in moet zetten slaat hij dat over.

Hebben mensen hier ervaring mee en zo ja hoe lossen jullie dat op? Als ik mijn script handmatig uitvoer doet hij het wel gewoon. Overigens zit ik bij versio, dus ik weet niet of dat er wat mee te maken hebt.

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline TotempaaltJ - 26/07/2010 21:43
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Geef eens een code?
Offline Stijn - 26/07/2010 21:43
Avatar van Stijn PHP expert Heb je geen errorhandler geschreven? Als hij die mysql stukken overslaat, is daar een reden voor. Schrijf het weg naar een logje en van daaruit kan je verder zoeken.
Offline thomasje - 26/07/2010 21:54
Avatar van thomasje MySQL beginner Ja ik heb al via error afhandeling gewerkt en er wordt ook overal gecontroleerd op errors maar dat wil niet werken.

Wat code betreft, het gaat gewoon om een INSERT en SELECT functies van MYSQL, en nogmaals het script werkt helemaal zonder errors als ik hem handmatig uitvoer.

Bovenaan mijn script heb ik de volgende codes staan om alle errors ook weer te geven
  1. ini_set("display_errors", true);
Offline Stijn - 26/07/2010 21:59 (laatste wijziging 26/07/2010 22:02)
Avatar van Stijn PHP expert En in de error logs staat geen foutmelding? Volgens mij vind je php command line interpreter (php-cli) de mysql module niet. Probeer eens met volgende stukje code eraan toe te voegen in je script.

  1. if(! function_exists("mysql_query")) {
  2. echo "mysql_query() functie bestaat niet!";
  3. //schrijf die melding ook in een log bestandje
  4. file_put_contents("mijn_log.txt", "query() functie bestaat niet!");
  5. }
Offline thomasje - 26/07/2010 22:03
Avatar van thomasje MySQL beginner nee hij geeft verder geen enkele foutmelding ook niet op het scherm. Is er misschien nog een manier dat je kan traceren tot hoever hij probeert om iets in een database te zetten?
Offline Stijn - 26/07/2010 22:09
Avatar van Stijn PHP expert Dus je cron vind de mysql_query() functie? Maakt hij wel verbinding met je MySQL database? Als hij verbinding maakt, geef dan de resource mee aan je mysql_query functie (dat is de tweede parameter).
Offline vinTage - 26/07/2010 22:34
Avatar van vinTage Nieuw lid
thomasje schreef:
Nu ben ik er eindelijk achter waar het steeds misloopt. Hij maakt wel verbinding met MySQL database maar zodra hij er iets uit moet halen op er iets in moet zetten slaat hij dat over.


Hoe weet je dan dat hij connectie heeft met de db als hij niks doet?
Let ook op dat je voor cronjobs een ander pad moet gebruiken naar de db!

bv:
  1. include('/home/username/domains/jedomein.nl/public_html/config.php');
Bedankt door: thomasje
Offline thomasje - 27/07/2010 07:46
Avatar van thomasje MySQL beginner Dat is ontzettend stom van mij zeg. Hier heb ik geen rekening mee gehouden. Vreemd dat hij dan ook geen foutmeldingen gaf.

Maar goed het is opgelost en daar ben ik allang blij mee! Bedankt!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.192s