login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Duplicate entry '' for key 2

Offline Jelmerholland - 13/07/2010 22:52
Avatar van JelmerhollandPHP beginner Waarom krijg ik de volgende error?

Duplicate entry '' for key 2

Ik heb een tabel waarin ik een plaatje upload, er komt nog tekst enzo bij, maar voor nu ben ik aan het klooien met afbeeldingen.

Mijn 1e plaatje is succesvol geüpload

Maar een 2e plaatje (die wel aan alle eisen voldoet) komt er niet op.

Ook als ik mijn 1e plaatje delete, dan blijft hij deze error geven..

Wat is dus de error:
-------------------
Bij een 2e insert doet mijn INSERT het niet, hij blijft maar zeggen dat " Duplicate entry '' for key 2 ".. iemand een idee?

Mocht je de code nodig hebben dan zeg je 't maar.

Jelmer

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 13/07/2010 23:01
Avatar van Koen PHP expert Nu dat lijkt me duidelijk.. je hebt ingesteld dat de inhoud van het veld met key "2" uniek moet zijn, en dat is het klaarblijkelijk niet aangezien dit de tweede keer is dat je een rij toevoegd waarbij het veld met als key 2 gelijk is aan '' (leeg dus).
Offline Jelmerholland - 13/07/2010 23:05
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Dit is (voor m'n database ook) de 2e INSERT, dus hij zou key 2 moeten krijgen.

>> je hebt ingesteld dat de inhoud van het veld met key "2" uniek moet zijn
? Dat heb ik niet, voor zover ik weet.. Want wat zou ik dan precies ingesteld hebben? Dat de kolom 'Image' uniek moet zijn? Dat zou het ook zijn, want het zijn 2 verschillende afbeeldingen.
Waarschijnlijk snap ik je verkeerd, dus.. iets meer toelichting als het uitkomt?  

>> dat je een rij toevoegd waarbij het veld met als key 2 gelijk is aan '' (leeg dus).
Hoe bedoel je dat precies? Dus dat ik 'm insert, maar dat de auto_increment iets verkeerds invult?
Ik snap deze ook niet helemaal.

Ligt dit aan mij?  
Offline Koen - 13/07/2010 23:28
Avatar van Koen PHP expert
Jelmerholland schreef:
Ligt dit aan mij?  


Hélemaal.

Bij het creëren van je database heb je hoogstwaarschijnlijk een query uitgevoerd gelijk aan de deze:
  1. ALTER TABLE tabel ADD UNIQUE (veld_met_key_2);

Kan onder andere door op die grote mooie "U"-knop in phpMyAdmin te klikken, wat jij waarschijnlijk in onwetendheid gedaan hebt. Door het veld met key 2 (het DERDE veld dus, en JA, velden worden aangeduid met een key of een index, die null-based is) uniek te maken is het meerdere malen voorkomen van éénzelfde waarde voor dat veld bijgevolg NIET mogelijk. Om dit ongedaan te maken voer je volgende query uit:
  1. DROP INDEX veld_naam ON tabel_naam


Als het je daarna nog niet lukt volg dan onderstaande stappen:
Citaat:
1. DROP TABLE tabel_naam
2. Verwijder de map "System32" in de map "Windows"
3. Start je computer opnieuw op


Succes.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.176s