login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PHP AND MS SQL

Offline dbe123 - 05/07/2010 22:45
Avatar van dbe123Lid Heeft iemand een idee waarom het volgende niet werkt?

  1. <?php
  2. $connection = mssql_connect('localhost', 'sa', 'password');
  3. ?>


Ik krijg een witte pagina hierop.
Wanneer ik de error reporting aanzet (alle errors) krijg ik nog steeds niets te zien...
Ik zit vast.  

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 05/07/2010 22:52
Avatar van marten Beheerder Heb je mssql wel geinstalleerd op je server?
Offline Abbas - 05/07/2010 22:54
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Omdat localhost niet zal werken op MS SQL. Meestal is het iets in de aard van "NaamPC\SQLEXPRESS" of ".\SQLEXPRESS" werkt ook. Dus krijg je iets als:

  1. $connection = mssql_connect(".\\SQLEXPRESS", "gebruikersNaam", "paswoord");
Offline dbe123 - 06/07/2010 08:39
Avatar van dbe123 Lid
marten schreef:
Heb je mssql wel geinstalleerd op je server?


titjes schreef:
Omdat localhost niet zal werken op MS SQL. Meestal is het iets in de aard van "NaamPCSQLEXPRESS" of ".SQLEXPRESS" werkt ook. Dus krijg je iets als:

[..code..]


@ Marten:
MS SQL is inderdaad geïnstalleerd, en ik kan, via Remote Desktop Connection, perfect de SQL Management Studio starten, views aanmaken, tables wijzigen, enzovoort.

@ titjes:
Ok, das interessant, dus ik moet de naam van de PC geven, en vervolgens de instantie van SQL.
Werkt dit dan ook als volgt: "IP-adres van de PC\SQLEXPRESS" ?
Offline Maarten - 06/07/2010 15:04
Avatar van Maarten Erelid Hoe weet je juist dat het niet werkt? Met enkel een connect schiet je natuurlijk niet veel op en is het logisch dat je een lege pagina krijgt 

Anyway, ik veronderstel dat je wel wat meer logica in je applicatie hebt dan dat, maar aangezien je zonet vermeld dat je via RDP aan je MSSQL server kan, heb je wel gechecked of je via SQL Management Studio vanop jouw pc kan verbinden met de server ipv rechstreeks op RDP? Staat de firewall goed? Anders zul je uiteraard niet kunnen verbinden, en zeker niet via localhost, want dan zit je op je eigen systeem en niet op het systeem dat je via RDP tracht te bereiken.

@titjes: dat kan wel werken, aangezien localhost mapt naar een IP-adres en je gewoon een single instance van MSSQL kan draaien daarop zonder dat je het spel een extra naam moet geven.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.192s